The Data Agency

The Data Agency is een groep van merken met een specialisatie in technologie, data en analyse. Deze drie elementen, tezamen met “de menselijke maat”, zorgen voor duurzame compliance, realisatie van commerciële en maatschappelijke doelen en optimale en klantgerichte customer journeys.

Transformatie, verbinding en innovatie

The Data Agency ondersteunt bij het creëren van heldere inzichten, het behalen en behouden van betere resultaten en het genereren van een hogere return on data. Dit resulteert in relevante communicatie, lagere kosten en risico’s, grip op compliance en een hoge klanttevredenheid. Wij maken organisaties bewust van de kracht van data.

Onze toonaangevende bedrijven werken nauw samen om een hoog servicelevel te kunnen bieden, met kantoren in Arnhem, Utrecht en Brussel.

Onze merken

Human Inference
Human Inference is al meer dan 35 jaar de marktleider in oplossingen voor datakwaliteit met een sterk klantenbestand in de Benelux, Duitsland en Engeland. Binnen het klantenbestand is de financiële sector het sterkst vertegenwoordigd en is Human Inference voor deze klanten al tientallen jaren de sparringpartner op de onderwerpen datakwaliteit en klantherkenning.

Onze oplossingen en expertise op het gebied van datakwaliteit stellen ondernemingen en overheden in staat om de kwaliteit van hun klantdata-assets te beheren en een uniek klantbeeld te creëren, Daarmee wordt voldaan aan wet- en regelgeving, wordt operationele uitmuntendheid mogelijk gemaakt en de interactie met de klant geoptimaliseerd.

Invenna
De bewezen Customer Data Platform technologie van Invenna verbindt klantdata en realiseert een uniek en actueel 360 graden klantbeeld. Het vormt het fundament voor datagedreven organisaties die geautomatiseerde en gepersonaliseerde on- en offline content willen managen en de klanttevredenheid en -loyaliteit willen verhogen.

Specifiek voor de financiële sector levert Invenna een KYC oplossing op het domein van transactiemonitoring. Door de holistische klantbenadering in combinatie met een applicatie die voor- en door AML analisten is gemaakt, zorgt deze oplossing voor een snel te implementeren proces dat financials in staat stelt te voldoen aan wettelijke verplichtingen.

EDM
Voor organisaties in de financiële sector is werving en behoud van klanten cruciaal. Om dat effectief te realiseren, moeten organisaties maximale waarde halen uit first-party data. EDM helpt de toepasbaarheid van first-party data te optimaliseren. Dit doen wij door de actualiteit, correctheid, compleetheid en uniekheid van klantprofielen op orde te brengen, zodat er een dialoog kan plaatsvinden. Daarnaast kan EDM audiences opstellen en de meest relevante on- en offline kanalen activeren, om zo maximaal rendement te behalen.

GeoMarktprofiel
GeoMarktprofiel helpt banken en verzekeraars om met betrouwbare landelijke segmentatie data en analyses een compleet en actueel beeld te geven van klanten en markten. Op deze manier kunnen zij betere, datagedreven beslissingen nemen en hun klantwaarde vergroten.

Onze landelijke segmentatie data stelt banken en verzekeraars in staat om operationele en strategische inzichten te genereren en zo steeds beter antwoord te geven op steeds meer complexe en toekomstgerichte vraagstukken. Inzichten die direct toepasbaar zijn voor onder andere marketing, premieberekening en risicomanagement doeleinden.