ABN AMRO verlengt samenwerking met Schiphol

02 november 2016 Banken.nl 1 min. leestijd

Via zijn bankkantoor op Schiphol gaat ABN AMRO de komende vijf jaar inzetten op verbetering van de beleving van de reiziger en innovatie op het vliegveld. De bank heeft zijn samenwerking met Schiphol voor vijf jaar verlengd. 

“Schiphol heeft elke maand zo’n 45.000 klantcontacten. Eenmaal achter de douane heeft iedere reiziger gemiddeld anderhalf uur te besteden”, vertelt Frans Woelders, Algemeen Directeur Retail ABN AMRO. De grootbank is al sinds 1957 vertegenwoordigd op Schiphol met een kantoor. Om de beleving van reizigers te verbeteren wil de bank daarom innovaties laten testen door mensen die moeten wachten tot hun vliegtuig vertrekt. “Dit maakt Schiphol een geweldige plek om innovaties te testen”, aldus Woelders.


In totaal werken er zo’n 65.000 mensen op Schiphol, die jaarlijks in contact komen met zo’n 63 miljoen reizigers. ABN AMRO is op verschillende plekken binnen het vliegveld aanwezig met kantoren. Zowel klanten als niet-klanten kunnen bij de kantoren terecht voor de meest uiteenlopende financiële zaken: van complex particulier kredietadvies tot standaard bankzaken.

“Voor reizigers blijken met name advies over reisverzekeringen, incourante valuta en waarschuwingen voor bijvoorbeeld veel voorkomende wisseltrucs van toegevoegde waarde. Maar ook de ruime openingstijden van het bankkantoor in aankomsthal 3 - het kantoor is 365 dagen per jaar geopend - worden gewaardeerd”, vertelt Woelders.

De komende tijd zal de bank onder meer een interactief koersenbord testen onder reizigers op Schiphol.