N26 start campagne ‘Big Banking Chat’ over persoonlijke geldzorgen

15 mei 2020 Banken.nl 1 min. leestijd

De mondiale uitbraak van corona brengt naast zorgen over de fysieke gezondheid ook serieuze zorgen mee over de financiële gezondheid. Op basis van onderzoek onder 10.000 Europese en Amerikaanse millennials blijkt dat geldzorgen inmiddels de tweede plek innemen. Online bank N26 start daarom de campagne ‘Big Banking Chat’, waarin millennials wordt opgeroepen om vragen te stellen over hun persoonlijke situatie en tips en ervaringen met anderen te delen. 

Praten over persoonlijke financiële zaken is nog steeds niet iets wat veel mensen doen. Jongeren en millennials zijn hier wellicht iets opener over dan oudere generaties, maar ook zij hangen de vuile was doorgaans niet zomaar buiten. Maar juist nu worden veel toekomstplaatjes onzeker. Het is onzeker welke invloed corona exact gaat hebben op de financiële huishouding van consumenten, maar veel goeds zal het niet zijn.

Online bank N26 start daarom een wereldwijde campagne onder de noemer en hashtag #bigbankingchat. Millennials worden uitgenodigd om prangende vragen te stellen over hun financiële situatie en de beslissingen waar ze voor staan, maar ook om ervaringen en tips te delen met anderen. Dat kan gaan over ervaringen met budgetteren, maar ook bijvoorbeeld over allerlei bespaartips. Daarbij wordt vooral de uitwisseling van ervaringen en advies waardevol geacht. 

Met de campagne wil N26 aantonen dat praten over geldzaken niet ingewikkeld, droog of misschien zelfs eng hoeft te zijn. De campagne kan dan ook gezien worden als een platform voor een gesprek over geldzorgen. Om zoveel mogelijk mensen te bereiken maakt N26 onder meer gebruik van nationale en internationale influencers. Ook wat betreft de kanalen kiest N26 voor nieuwe media, zoals Youtube, Instagram en TikTok.