ING opent innovatief kantoor in Amstelveen

22 juli 2016 Banken.nl 2 min. leestijd

ING heeft afgelopen maandag het volledig verbouwde kantoor aan het Stadsplein 96 in Amstelveen geopend.  In het nieuwe kantoorconcept staat gastvrijheid centraal. Er zijn geen balies meer, maar huiskamertjes, lange houten tafels en zitjes, die zorgen voor een aangename sfeer. Op basis van feedback van klanten en de ervaringen met het kantoor neemt ING een besluit voor een mogelijke verdere uitrol van kantoren in deze opzet.

“Een bankkantoor is en blijft een belangrijk onderdeel van onze dienstverlening. Juist in tijden van digitalisering wordt het persoonlijke contact tussen adviseur en klant steeds belangrijker. Adviseurs helpen onze klanten op weg met digitaal bankieren en alle nieuwe mogelijkheden die het biedt. Zij geven financieel advies, zodat klanten zich financieel fit voelen, nu en in de toekomst”, aldus Philippine Risch, directeur Kantoren. Het belang van een lokaal bankkantoor wordt in een recent onderzoek van Accenture bevestigd. 

Financieel advies en hulp bij digitaal bankieren
In het  nieuwe kantoor kunnen klanten terecht voor al hun reguliere bankzaken. Van het openen van een rekening tot de financiering van een huis of financieel advies bij een erfenis. Daarnaast biedt het kantoor voor hulp bij digitaal bankieren. Klanten zijn welkom voor workshops over internetbankieren of de ING mobiel bankieren app. Een ‘tech genius’, een speciaal getrainde medewerker, neemt klanten die daar behoefte aan hebben mee in de mogelijkheden van digitaal bankieren.

ING - Coaching werkzoekende

Kracht van persoonlijk contact
“Bij het ontwerp van dit kantoor is inspiratie opgedaan in de horeca wereld waar gastvrijheid in de genen zit. Er zijn geen balies meer, maar huiskamertjes, lange houten tafels en zitjes, die zorgen voor een aangename sfeer. De adviseurs spelen de belangrijkste rol om klanten het gevoel te geven van gastvrijheid. Net als in andere onderdelen van ING Nederland werken zij op een agile manier. Hierdoor hebben zij meer vrijheid en verantwoordelijkheid om klanten de beste dienstverlening te bieden en laten we zien dat bij ING de klant echt centraal staat”, aldus Risch.

Het kantoor is 6 dagen per week geopend en klanten kunnen ook zonder afspraak terecht. Op basis van feedback van klanten en de ervaringen met het kantoor neemt ING een besluit voor een mogelijke verdere uitrol van kantoren in deze opzet.