Consumentenbond: Helpdesk bank vriendelijk en onjuist

26 april 2013 Banken.nl 1 min. leestijd

Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat helpdesks van banken bij een kwart van de telefonische vragen onduidelijke of verkeerde antwoorden geven. Dit gebeurde ook bij vragen waarvan de informatie eenvoudig op de website van de bank is terug te vinden. Triodos en onlinebank Knab kregen voor de kwaliteit van hun antwoorden een cijfer boven de 8. ASN Bank scoorde het minst met een 5,5. ING, de grootste bank, scoorde een 6,4.

1. Triodos Bank: 8,7
2. Knab: 8.1
3. SNS Bank: 7.5
4. ABN AMRO: 7.1
5. ING: 6.4
6. Rabobank: 6.2
7. RegioBank: 5.9
8. ASN Bank: 5.5

Helpdesk

Kwaliteit onder maat, klantvriendelijkheid top

De klantenservice van acht banken werd benaderd met vijf vragen. Elke bank werd tien keer gebeld. Op ruim een kwart van de vragen kwam niet het goede antwoord.

De Consumentenbond is wel tevreden over de klantvriendelijkheid van de bankmedewerkers. De banken die gebeld werden beoordeeld met een cijfer tussen de 7 en 8.