Nationale-Nederlanden benoemt Tjeerd Bosklopper tot CEO a.i.

03 oktober 2019 Banken.nl 2 min. leestijd
Meer nieuws over

Als toezichthouders akkoord geven wordt Tjeerd Bosklopper (1975) ad interim CEO van financieel dienstverlener Nationale-Nederlanden. In die hoedanigheid volgt hij David Knibbe op, die doorschuift naar dezelfde post bij NN Group, de overkoepelende organisatie. 

De afgelopen maanden markeren diverse wijzigingen in de top van de organisatie van Nationale-Nederlanden. Het balletje ging rollen met de overstap van topman Lard Friese naar concurrent Aegon. Dat maakt de weg vrij voor David Knibbe om door te schuiven van de post van CEO Nationale-Nederlanden naar de directiezetel van de volledige NN Group. De leegte die hij achterlaat wordt weer opgevuld door huidige CTO van NN Group Tjeerd Bosklopper. Naar verwachting start Bosklopper begin november in zijn nieuwe functie, als ook de toezichthouders hun fiat geven. 

Nieuwe fase

“We zijn blij dat Tjeerd tijdelijk de rol van CEO Nationale-Nederlanden op zich neemt. De afgelopen jaren hebben we onze Nederlandse activiteiten met consolidatie versterkt waardoor we in een nieuwe fase zijn aangekomen”, aldus Knibbe, zelf de kersverse CEO van NN Group. “Samen met het Nederlandse managementteam zal Tjeerd de strategie verder verfijnen en de mogelijkheden verkennen voor een nieuwe organisatiestructuur voor de Nederlandse activiteiten.”

Tjeerd Bosklopper, CEO van Nationale Nederlanden

Boskloppers vorige post binnen de brede organisatie van NN Group was die van Chief Technology Officer. Vanuit die achtergrond brengt Bosklopper waardevolle bagage mee voor de digitale transformatie van Nationale-Nederlanden. “Tjeerd blijft verantwoordelijk voor IT en hij blijft de drijvende kracht achter de versnelling van onze transformatie-initiatieven in Nederland.”

“Het is een eer om interim CEO van onze Nederlandse bedrijven te worden. De omgeving waarin wij actief zijn verandert voortdurend en dit vraagt om aanpassingsvermogen, begrip voor de wensen van onze klanten en digitale expertise”, aldus Bosklopper. “We hebben een sterke positie in de Nederlandse markt, maar om relevant te blijven en onze klanten optimaal te kunnen bedienen, moeten we de volgende stap zetten in het vormgeven van ons bedrijf. Samen met onze collega’s kijk ik ernaar uit om het bedrijf van vandaag te leiden en ons tegelijkertijd voor te bereiden op de toekomst.”