iPad game van ING leert jongeren omgaan met geld

11 januari 2013 Banken.nl

ING introduceert een gratis mobiele game voor de iPad waarmee jongeren op een leuke manier leren omgaan met geld.

Fame Game

Met de ‘Fame Game’ kunnen jongeren tussen de 10 en 15 jaar uitgroeien tot een muzikale beroemdheid. Op hun route naar succes komen jongeren voor financiële dilemma’s te staan en moeten ze keuzes maken, bijvoorbeeld tussen sparen of uitgeven, extra geld bijverdienen of lenen. In de ‘Fame Game’ kunnen jongeren luisteren naar hun favoriete muziek, een eigen ‘sterprofiel’ maken en mooie prijzen winnen.

Vincent van den Boogert, directeur marketing ING: “ING vindt het belangrijk om jongeren te helpen met het leren omgaan met geld en daar ook over in gesprek gaan met hun ouders. Wij zijn ervan overtuigd dat ‘jong geleerd, oud gedaan’ zeker ook opgaat als het gaat om verstandig met geld omgaan. Daarom sluiten we met onze iPad-game aan bij de belevingswereld van jongeren met games en muziek. In de game leren jongeren op een interactieve manier dat financiële keuzes maken hoort bij het omgaan met geld.”

Fame Game voldoet aan leerdoelen van Nibud

De ‘Fame Game’ voldoet aan de leerdoelen en competenties voor jongeren die het Nationaal Instituut voor Budgetvoorlichting (Nibud) heeft opgesteld over verantwoord omgaan met geld. Gerjoke Wilmink, directeur van het Nibud: “Uit onderzoek van het Nibud blijkt dat de financiële vaardigheden die je op jonge leeftijd opdoet een grote rol spelen bij hoe goed je met geld om kunt gaan als je volwassen bent. Het Nibud heeft leerdoelen en competenties voor jongeren opgesteld. Deze stellen hen als volwassene in om zelfstandig te kunnen leven en wonen, waarbij zij hun betalingsverplichtingen nakomen en beschikken over eigen vermogen, zonder problematische schulden. In de ‘Fame Game’ van ING zijn deze leerdoelen ook verwerkt in praktische voorbeelden en daarmee helpt de game jongeren om verantwoord met geld om te gaan, op een innovatieve en interactieve manier.”

Nieuws

×

Meer nieuws over