Accenture: 3 toekomstige business models voor banken

06 september 2012 Banken.nl 1 min. leestijd

Volgens onderzoek van Accenture kunnen banken hun jaarlijkse omzetgroei verdubbelen en tegelijkertijd hun kosten reduceren met 20% door drie businessmodellen te implementeren. De businessmodellen zijn de “Intelligent Multichannel”-, “Socially Engaging”- en “Digital Ecosystem”-bank. Door deze modellen uit te rollen kunnen banken een competitief voordeel behalen, zowel in ontwikkelde als ontwikkelende markten, en kunnen daardoor hun concurrenten verslaan in marktaandeel en winst.
v
Het adviesbureau presenteert haar bevindingen in het rapport “Banking 2016”.

Een samenvatting van de drie business models voor banken:

  • De “Intelligent Multichannel”-bank biedt sterkere multichannel-ervaringen aan om klanten aan zich te binden.
  • De “Socially Engaging”-bank creëert intimiteit met de klant door middel van social media-interacties.
  • De “Financial/Non-Financial Digital Ecosystem”-bank gebruikt mobiele technologie om de bank in het centrum van een ecosysteem te plaatsen dat financiële en niet-financiële diensten verkoopt.