Kassabonplatform Tomirrow start pilot met Kijkshop

23 januari 2015 Banken.nl 2 min. leestijd

Digitaal kassabonplatform Tomirrow is begin deze week een pilot gestart met winkelketen Kijkshop. Wanneer deze naar tevredenheid verloopt, dan heeft de winkelketen de intentie om de oplossing later dit jaar uit te rollen naar alle vestigingen in het land.

Met de oplossing van Tomirrow hoeven retailers zich geen zorgen meer te maken over losse kassabonnen. Met de app kunnen consumenten kassabonnen bewaren, zicht houden op hun aankopen, artikelen eenvoudiger ruilen en de garantieperiode bewaken. Bovendien biedt het retailers de mogelijkheid aanvullende en gedetailleerde informatie naar hun klanten te sturen. Denk aan terugroepacties, gepersonaliseerde aanbiedingen en handleidingen. Daarnaast kunnen klantloyaliteits-programma’s gekoppeld worden. “Met de digitalisering van de samenleving kon een dergelijke app niet uitblijven”, zo stelt medeoprichter Bernard van der Vloed.

Gemak en inzicht in je aankopen
Ondernemers Bernard van der Vloed en Brian Makenbach richten zich met de dienst vooral op het gemak voor de consument. “Bij de kassa van deelnemende winkels wordt een barcode gescand, waarna de kassabon gedigitaliseerd opgeslagen wordt”, aldus Van der Vloed. Overvolle portemonnees zijn hiermee verleden tijd. “Er is geen gemakkelijkere manier dan dit om orde te houden in al je aankoopbewijzen. Denk alleen al aan het gemak bij declaraties, het ruilen van producten of wanneer je je wilt beroepen op de garantieperiode.” De app biedt daarnaast de mogelijkheid om zowel online als offline aankopen inzichtelijk te maken.

Consumenten hebben de mogelijkheid om bij de registratie anoniem te blijven. “Ook ontvangen ze niet continu allerlei pushberichten, maar alleen bij belangrijke informatie als een terugroepactie. Gemak en extra service staat voorop. Denk bijvoorbeeld aan het beschikbaar stellen van extra informatie als handleidingen.”

Loyaliteit versterken
Met Tomirrow kunnen retailers betere service verlenen aan hun klanten. Dat is ook de voornaamste reden van Kijkshop om deze week te starten met Tomirrow. “De app biedt de klant een daadwerkelijke service, die verder gaat dan alleen commerciële redenen”, zegt Robin Tichler, COO van Kijkshop. “Klanten kunnen de garantie op producten beter beheren en gemakkelijker ruilen. Dat is voor ons echt van toegevoegde waarde. Het helpt de loyaliteit tussen retailer en consument te versterken.”

Voor de toekomst zien de initiatiefnemers van Tomirrow veel mogelijkheden voor omnichannel toepassingen. “Denk bijvoorbeeld aan de mogelijkheid om via Tomirrow direct door te kunnen klikken naar andere relevante producten, producten te registreren, of je aankoop meteen te verzekeren”, aldus Makenbach. Ook Kijkshop ziet mogelijkheden om op termijn meer te integreren met de app. Tichler: “Voor ons is dat ons digitale spaarprogramma, net als een mobiele betaaloplossing.”