Revolut opent nieuw hoofdkantoor in Londen en zet koers naar 100 miljoen klanten

26 september 2025 Banken.nl 1 min. leestijd

Revolut heeft zijn nieuwe wereldwijde hoofdkantoor in het Londense Canary Wharf geopend. De stap is meer dan symbolisch; het markeert de lancering van een ambitieuze strategie die het bedrijf halverwege 2027 naar een totaal van 100 miljoen klanten moet brengen.

De opening van het nieuwe kantoor onderstreept de Britse wortels van het bedrijf, maar dient vooral als fysiek startschot voor de volgende groeifase. Om deze ambitie te realiseren, trekt Revolut de komende vijf jaar maar liefst €11,5 miljard uit voor wereldwijde investeringen. Dit kapitaal moet onder andere 10.000 nieuwe banen ondersteunen.

De fintech, die momenteel wereldwijd 65 miljoen klanten bedient (waarvan bijna 1,5 miljoen in Nederland), heeft een duidelijke deadline gesteld voor zijn volgende mijlpaal. CEO en medeoprichter Nik Storonsky benadrukt dat het nieuwe hoofdkantoor fungeert als “het lanceerplatform voor onze toekomst”.

De strategie achter deze wereldwijde visie rust op vier pijlers: productinnovatie, de groei van de zakelijke tak Revolut Business, strategische partnerschappen en een sterke focus op internationale expansie. Met concrete plannen voor lanceringen en het verkrijgen van licenties in Latijns-Amerika, Azië, Afrika en het Midden-Oosten zet Revolut de deuren naar nieuwe markten wijd open.

“Onze missie is altijd geweest om geldzaken voor onze klanten te vereenvoudigen, en onze visie om ‘s werelds eerste echt wereldwijde bank te worden is daar de ultieme uiting van”, aldus Storonsky.