Rabobank kiest Ogilvy & Mather als reclamebureau

10 juli 2014 Banken.nl 1 min. leestijd

Rabobank heeft na een pitch van vier bureaus gekozen voor Ogilvy & Mather Amsterdam als nieuw reclamebureau. Ogilvy & Mather overtuigde met het sterkste idee, waarin de merkpositionering van Rabobank op inspirerende wijze is vertaald. Een idee dat richting geeft aan de communicatie van Rabobank in Nederland, aldus de bank.

Vernieuwende manier spreekt aan

“We zijn onder de indruk van het werk van Kingsday, Lemz en Ogilvy & Mather. Toch is Ogilvy & Mather er wat ons betreft het beste in geslaagd om het kenmerkende karakter van Rabobank op een aansprekende en vernieuwende manier te vertalen in een nieuwe communicatiekoers”, aldus Heleen Crielaard, verantwoordelijk voor merk & markt communicatie bij de Rabobank.

Nieuwe communicatiekoers is nodig

Een nieuwe communicatiekoers is volgens de bank nodig, omdat de Rabobank op dit moment voor enorme veranderingen staat, met klanten die anders gaan bankieren en een markt die vraagt om andere communicatie. De samenwerking tussen Rabobank en Ogilvy & Mather kenmerkt zich door co-creatie met alle partijen in de keten, aldus de bank.

Komende maanden eerste campagnes

De Rabobank heeft de pitch in de afgelopen twee maanden zelf begeleid. In de komende maanden zullen de bank en Ogilvy & Mather de campagnelijn verder uitwerken en de eerste campagnes ontwikkelen.