Triodos Bank lanceert nieuwe website

05 november 2018 Banken.nl 2 min. leestijd

Triodos Bank heeft haar website in een nieuw jasje gestoken. De in Zeist gevestigde bank vond het tijd voor wat nieuws en spreekt van een positieve verandering. Met de nieuwe website wil Triodos naar eigen zeggen verbinden en inspireren om samen tot positieve veranderingen te komen. Onder andere met verhalen van klanten van de bank.

Google heeft de huidige tijd al eens bestempeld als ‘Age of Assistance’. Een tijdperk waarin de klant centraal staat als nooit tevoren en het bieden van de perfecte customer journey de sleutel is tot overleven. De klant centraal stellen begint al bij de eerste kennismaking en voor veel mensen betekent dat een bezoek aan de website. Triodos Bank heeft de afgelopen tijd werk gemaakt van een nieuwe website, waarmee het verschillende klantgroepen eenvoudiger wil bedienen.

Mobile first

Het vinden van relevante informatie is een belangrijke voorwaarde voor het succes van een website. Dat is wat Google bedoelt met de klant centraal stellen. Triodos heeft zich hard ingespannen om de online klantervaring te optimaliseren. Uiteraard hoort daar ook een optimalisatie bij van de interface voor bezoekers op mobiel en op tablet. Het aantal mobiele bezoekers overstijgt tegenwoordig in veel gevallen dat van bezoekers via een desktop.

“De nieuwe website ademt de essentie en energie van positieve verandering’, zegt hoofd Marketing Maud Pinckers van Triodos Bank Nederland. ‘Naast de praktische informatie over sparen, beleggen, lenen en hypotheken komen ook onze missie en de motivatie van onze klanten om duurzaam te bankieren beter uit de verf. We delen hun verhalen en laten zien hoe we samen met hen van klein het nieuwe groot maken.”

Transparantie

Volgens Triodos blijft het nieuwe klanten verwelkomen, aangetrokken door het duurzame imago van de bank. Alleen al in september 2018 mocht de bank meer dan 2.000 nieuwe klanten bijschrijven. Voor een relatief kleine bank is dat niet onaardig. Transparantie speelt hierin een belangrijke rol, denkt Pinckers. “We zijn transparant over wat we met het geld van onze klanten doen. ‘Mijn Geld Gaat Goed’ laat zien hoe bevlogen Nederlandse ondernemers dankzij het spaargeld van klanten bouwen aan een eerlijke, sociale en groene wereld.”