BNP Paribas introduceert Arval Smart Experience

11 maart 2014 Banken.nl 2 min. leestijd

Arval (internationale autoleasemaatschappij en onderdeel van BNP Paribas Retail Banking Equipment Solutions) rolt een nieuw, internationaal initiatief uit: Arval Smart Experience. Het doel hiervan is door de interactieve inzet van online platforms, mobiele applicaties en sociale netwerken, de klant- en berijderbeleving naar een hoger niveau te brengen.

Informatiebehoefte van de klant

Jeff Bolders, algemeen directeur Arval Nederland, legt uit: “Technologische toepassingen in het dagelijks leven krijgen steeds duidelijker vorm, ook op het gebied van auto’s. Het maakt niet uit waar onze klanten en berijders zich bevinden, zij willen altijd de beschikking hebben over relevante informatie en diensten met betrekking tot het wagenpark of de leaseauto. Wij reageren concreet op die behoefte door digitale oplossingen te bieden die overal en op elk tijdstip toegankelijk zijn.”

Digitaal dashboard voor gemak, efficiëntie en ondersteuning

Een combinatie van mobiele apps, infotainment en dashboards met alle informatie over het wagenpark, zorgt voor een nieuw niveau van gemak, efficiëntie en ondersteuning. Het initiatief is nu in de laatste ontwikkelings- en testfase. In het tweede kwartaal van dit jaar kunnen klanten en berijders van Arval hiermee aan de slag en kunnen zij Arval via meerdere communicatiekanalen bereiken. De bestaande diensten van Arval blijven toegankelijk met de nieuwe tools.

Dedicated team

Naast de digitale vernieuwingen, introduceert Arval ook het Arval Driver Team: “De pilotfase is succesvol gebleken, 85% van de vragen van berijders, handelt dit team af zonder door te verbinden. Het Arval Driver Team vormt hiermee een goede aanvulling op het bestaande accountteam”, aldus Bolders.

One Arval voor het overtreffen van huidige marktstandaarden

Arval Smart Experience is een internationaal initiatief van de Arval Group. In Frankrijk, Italië en Groot-Brittannië is men al gestart. Het initiatief is een van de plannen binnen het strategische programma ‘One Arval’. Dit lange termijn project verenigt de plannen en activiteiten van alle Arval vestigingen en vormt de basis van de nieuwe klantrelatiestrategie. Het doel is om verder te gaan dan de huidige marktstandaarden en verwachtingen en een dagelijkse, interactieve relatie met klanten en berijders te realiseren.