RBS investeert 1 miljard in digitale transformatie

23 juli 2014 Banken.nl 1 min. leestijd

Royal Bank of Scotland (RBS) gaat £1 miljard (€1,26 miljard) investeren in zijn digitale dienstverlening, aangezien klanten steeds vaker onderweg willen bankieren. Eerder dit jaar gaf RBS aan een kostenverlaging van 50% binnen zijn IT-praktijken te zullen realiseren. De investering in digitale transformatie behoort tot dit plan.

Inspelen op behoeftes
Volgens RBS is er in de afgelopen drie jaar een groei van 200% te zien binnen mobiel en online bankieren, nu klanten traditionele transactiemethodes steeds vaker links laten liggen. De bank plant nu een aantal initiatieven om de digitale transformatie van haar retail banking divisie door te voeren. De transformatie zal meer dan 400 filialen beslaan die hun klanten door middel van iPads zullen helpen om online bankieren voor hen mogelijk te maken. Ook de bank-automaten zullen een upgrade krijgen en daarnaast zullen RBS’ filialen gratis WiFi aan hun klanten aanbieden. 

Verder wil de bank online bankieren intuïtiever maken voor zijn klanten door gepersonaliseerde en op maat gemaakte content, en is van plan om te investeren in interne systemen die een begrijpelijke kijk op klantinteractie moet bieden aan de bank. Daarnaast zullen transacties via de applicaties voor mobiel bankieren - voor zowel klanten als kleine bedrijven - via slechts één app voor beide accounts mogelijk gemaakt worden.

RBS geeft aan op de behoeftes van klanten in te moeten spelen en de service zowel mobiel als online te moeten verbeteren: “De behoeftes van onze klanten veranderen constant: ze willen op de meest gemakkelijke manier dagelijks hun bankieren kunnen doen”, vertelt Les Matheson, CEO van RBS Personal en Business Banking.