ING: Jumpstart voor ideeën studenten via Facebook

16 juli 2013 Banken.nl 2 min. leestijd

ING introduceert het online platform 'Jumpstart' op Facebook waar studenten hun ideeën kunnen posten en pitchen bij hun medestudenten en ING. Er is één voorwaarde: de ideeën moeten andere studenten helpen om meer uit hun budget te halen. De student of studenten met de beste ideeën zullen door de ING geholpen worden om hun idee een vliegende start te geven.

Voor en door studenten

Met de online campagne gaat ING door op de ingezette lijn van de afgelopen jaren en wordt ‘voor en door studenten’ meer lading gegeven. De bank is van mening dat studenten het beste elkaar kunnen helpen door het delen van tips en adviezen op het gebied van financiën in plaats van dat ze dat van een bank horen.

Speciale Video Reporters zullen de komende weken diverse items maken die antwoord zullen geven op vragen van ondernemende studenten met een goed idee. Deze reporters zijn voorafgaand aan de campagne door medestudenten online geselecteerd.

Het optimale uit je studentenbudget halen

ING vindt het belangrijk om studenten te faciliteren met oplossingen en hulpmiddelen die studenten in staat stellen het optimale uit hun studentenbudget te halen. ‘Jumpstart’ sluit hier dan ook op aan.

Heidi van Eijk, manager marketing studenten ING: “We willen een betrokken bank zijn die alle Nederlanders helpt met het bouwen aan hun financiële toekomst. Dus ook studenten. Studenten zijn vindingrijk en ondernemend en dat willen we als ING faciliteren. Met Jumpstart brengen we de concepten en ideeën van studenten samen met de kennis en het netwerk van de ING. En zo hopen we een gouden business idee, waarmee je meer uit je beperkte studentenbudget kunt halen en waar medestudenten dus écht wat aan hebben, een vliegende start te kunnen geven."