iDEAL meest onmisbare merk onder 25 tot 35 jarigen

21 november 2013 Banken.nl 2 min. leestijd

iDEAL is het meest onmisbare merk onder 25 tot 35 jarigen. Over  alle leeftijdscategorieën heen is iDEAL het vijfde meest onmisbare merk in Nederland. Het merk van de bekende online betalingsmethode stond vorig jaar nog op de negende plaats. Dat blijkt uit het jaarlijkse rapport 'Top-100 Onmisbare Merken' van kennisinstituut EURIB.

Top-100 Onmisbare Merken

Jaarlijks doet EURIB onderzoek naar de Top-100 Onmisbare Merken onder 1.000 Nederlandse consumenten. Sinds de start van dit onderzoek in 2008 gaat HEMA aan kop als meest onmisbare merk in Nederland. Dit jaar wordt HEMA door 76% van de ondervraagden onmisbaar gevonden. iDEAL wordt door 64% van de ondervraagden als onmisbaar merk genoemd. Naast HEMA moet iDEAL het NOS Journaal, Albert Heijn en Kruidvat voor zich dulden.

iDEAL meest onmisbare merk

iDEAL in twee categorieën het meest onmisbare merk

In de categorie financiële dienstverlening voert iDEAL de ranglijst aan, gevolgd door Rabobank, ING, MasterCard en PayPal. Binnen de categorie financiële dienstverlening is iDEAL al jaren op rij de ongeslagen nummer 1.

In 2013 heeft iDEAL onder 25 tot 35 jarigen zelfs de toppositie bereikt. In 2012 stond Google nog aan kop in deze leeftijdsklasse. iDEAL wordt gevolgd door de merken Albert Heijn, bol.com, HEMA en Coca-Cola.

Eerder dit jaar eindigde iDEAL op de 3e plaats in de lijst van sterke merken, waarbij Google en IKEA de eerste twee plaatsen bezetten. Deze twee merken staan op plaats 6 resp. 7 bij de onmisbare merken.

iDEAL

iDEAL is een online betalingsmethodiek waarmee klanten direct en veilig producten online kunnen afrekenen, in de vertrouwde internetbankieromgeving van de eigen bank. Het gebruik van deze methodiek is sterk in opkomst de laatste jaren. Dit valt uiteraard samen met de opkomst van online winkelen. Steeds meer mensen kopen op het internet.

iDEAL wordt ondersteund door de volgende banken: