ING

Hoofdkantoor: Amsterdam
Medewerkers: 52.898
Type bank: Universele Bank
Website: www.ing.nl

ING in Nederland
ING behoort met ruim 9 miljoen particuliere en zakelijke rekeninghouders tot één van de grootste en meest gerenommeerde financiële dienstverleners van Nederland op het gebied van betalen, sparen, lenen, hypotheken en beleggen.

ING is zowel voor particulieren als bedrijven een bank die alles in huis heeft om haar klanten in elke situatie deskundig en professioneel van dienst te zijn. Of het nu gaat om het afsluiten van een hypotheek, de financiering van een familiebedrijf of een complexe financiële constructie voor een multinational. Bankieren op je eigen manier, met hulp van de professionals van deze organisatie, staat voorop.

ING-Hoofdkantoor

Een onderscheidende klantervaring
De strategie van ING Bank is erop gericht om een onderscheidende klantervaring te realiseren door onze organisatie te vereenvoudigen en te stroomlijnen. Door te blijven streven naar operationeel uitstekende prestaties en door de prestatiecultuur binnen ons bedrijf te verbeteren werken wij vooruitstrevend en toekomstgericht. We willen voor meer klanten de primaire bank worden, door ons aandeel in particuliere betaalrekeningen te vergroten en met kernproducten zoals kredietverlening en transactiediensten binnen commercial banking. Marktleiders zijn onze bedrijfsonderdelen in de Benelux, waar we leidende posities innemen in zowel retail- als zakelijk bankieren.

ING gelooft dat mensen die hun eigen toekomst en van hun naasten willen verbeteren zorgen voor duurzame vooruitgang. Wij willen mensen en organisaties in staat stellen om hun eigen ideeën voor een betere toekomst te realiseren, hoe groot of klein deze ook zijn.
Ons doel is: Mensen in staat stellen zowel zakelijk als privé steeds een stap voorop te lopen.

Werken bij ING betekent:

  • Werken in een dynamische, eigentijdse en vooral inspirerende omgeving.
  • Samen met je collega’s op zoek gaan naar boeiende contacten en mensen met verschillende achtergronden.
  • Met uiteenlopende achtergronden en opleidingen volop kansen krijgen.
  • Mensen in staat stellen eigen ideeën voor een betere toekomst te realiseren.
  • Samen ambities waarmaken.
  • De drive hebben om het verschil te maken.
  • Innovatief, dynamisch en vooruitstrevend werken.

Nick Jue, CEO ING Nederland: “Om klanten via alle kanalen een en dezelfde ervaring te bieden, zijn we bij ING Nederland begonnen met de invoering van een zogeheten ‘Agile-methodiek’ als nieuw organisatiebeginsel. Autonome, multidisciplinaire teams ‘Squads’ worden volledig verantwoordelijk voor de hele keten, van het ontwerp van een product tot de feitelijke levering aan de klant. We hebben ons hierbij laten inspireren door ondernemingen als Spotify. Ik ken geen andere bank die zoiets heeft aangedurfd.”

Jij en de klant staan centraal

De ING hecht veel waarde aan ontwikkeling van medewerkers. Je krijgt alle ruimte om daar aan te werken door het inzetten van je talent, ervaring en capaciteiten. In welke fase je carrière zich ook bevindt, als je jouw ambitie weet te koppelen aan het doel om een duurzame relatie met de klanten te onderhouden, ga je bij de ING een boeiende tijd tegemoet. How will you change Banking?