Het gaat om een meewerkstage en start bij voorkeur vanaf september 2022 met een looptijd van 20 weken (in overleg met de stagiair en afhankelijk van de eisen van de opleiding). Je draait volwaardig mee in het team, bestaande uit 4 branding experts. Zo krijg je een goed inzicht in hoe een merk tot leven wordt gebracht binnen een grote organisatie: merkstrategie, visuele identiteit, merkfotografie, digital design, copy & tone of voice, sonic identity, illustratieve stijl en meer. ING heeft een aangescherpte merkstrategie geïntroduceerd herkenbaar aan een nieuwe tagline ‘do your thing’. Deze strategie wordt wereldwijd geïmplementeerd in alle landen waar ING actief is. Een deel van je werkzaamheden zal bestaan uit het (mee)adviseren van collega’s en leveranciers hoe zij de merk ingrediënten zo goed mogelijk kunnen doorvoeren in brand touchpoints. Hiervoor krijg je natuurlijk uitgebreid training en continue begeleiding vanuit het team. Een belangrijk onderdeel van deze ‘do your thing’ stijl is het gebruik van beeld (merkfotografie en illustratieve stijl). Kun jij ons helpen om de beeldformule nog beter beschikbaar te maken en bekend te maken bij onze collega’s en leveranciers?
Een stage bij ING is ook een kans om een inkijkje te hebben in de breedte van het Communicatievak. Collega’s vanuit verschillende achtergronden (interne en externe communicatie, sponsoring, social en advertising) delen tijdens de stage ook hun werk met je.
Belangrijkste werkzaamheden , eventuele andere communicatie-gerelateerde opdrachten, projecten en/of beroepsproducten met bijbehorende competentie(s) met een korte toelichting:
1. Adviseren van beeldgebruik en toepassing.
2. Opmaak en creatie van diverse (digitale) middelen (kennis van Illustrator, InDesign en Photoshop is gewenst, en ervaring met video-editing),
3. Manieren bedenken om het merk ING te presenteren. (video, interactieve designs)
4. Onderzoeken naar wensen en behoefte van gebruikers van de brand portal.
5. Het branding team helpen bij het implementeren van illustratieve stijl
Stageopdracht: Hoe kan ING de beeldformule (merkfotografie en illustratieve stijl) op een vernieuwende manier toegankelijk maken voor gebruikers (collega’s en leveranciers)?
Graag reageren met CV en een motivatiebrief in het Nederlands, voor 24 Mei.
Stage informatie
Organisatie: Organisatie: ING
Opleidingsniveau: $stage.educationLevel.name}
Periode:
Type: Werkstage
Vergoeding: