Financieel Coach Ring Kennemerland - stagiair

Organisatie
ING
Opleidingsniveau
WO
Periode
Type
Werkstage
Vergoeding
Deze stage is niet meer vacant

Financieel Coach
In een digitale wereld kan menselijk contact het verschil maken. Wij geloven dat klanten het allerbeste geholpen worden door de kracht van mobiel bankieren te combineren met de kracht van persoonlijk en deskundig contact. Retail Advice biedt de human touch binnen een digitale bank. Oprecht en met aandacht. Klanten kiezen voor hun dagelijkse bankzaken voor het gemak van digitaal en mobiel bankieren. Snel, simpel en veilig. Toch hebben zij soms behoefte aan persoonlijk contact. Dit als zij hulp nodig hebben, behoefte aan advies of een bevestiging zoeken. Zij zijn op zoek naar begrip, sparren of een zetje in de rug. Dit kunnen klanten zijn die voor het eerst een huis kopen en willen weten wat zij kunnen lenen, iemand die nadenkt over beleggen, of iemand die een eigen bedrijf wilt starten.


Als Financieel Coach (FG 8) ben jij het persoonlijke en relevante contact voor klanten in de ING Huizen. De Financieel Coach is de eerste indruk die een klant krijgt: het visitekaartje van ING. Je bent dé coach voor klanten als het gaat om bankzaken. Veel kan de klant zelf digitaal, maar jij helpt ze
altijd naar meer. Je toont lef en durf om met elke klant in gesprek te gaan. Je hebt een oprechte interesse in de ander. Stelt vragen en luistert. Zo maak jij razendsnel een persoonlijke connectie, een one minute friendship. Op dat moment durf jij het gesprek aan te gaan over financiële onderwerpen. Je hebt kennis van bankproducten in de breedte (vermogen, hypotheken, zakelijke producten) en bent altijd op de hoogte bent van het laatste financiële en economische nieuws. Elke dag en voor elke klant wil jij weer een uitmuntende ervaring neerzetten, en de klant vooruit helpen.


Als Financieel Coach ben jij de eerste gesprekspartner voor klanten bij hun geldzaken. Het is jouw taak om snel, zelfstandig en nauwkeurig een inventarisatie te doen in het gesprek met de klant: een financiële scan van de persoonlijke situatie. Je maakt handig gebruik van tooling en begeleidt de klant bij zijn of haar vraagstuk. Bijvoorbeeld het berekenen van een maximaal hypotheekbedrag samen met de klant, klanten te informeren over een beleggingsrekening, uit te leggen wat het effect is van aflossen op de hypotheek, het begeleiden van het verhogen van een hypotheek, of het helpen van een startende ondernemer met relevante diensten en producten. Je hebt de kennis en vaardigheid om de meeste gesprekken zelf te voeren met klanten, maar weet ook zeer goed wanneer een collega van een ander adviesteam de klant beter verder kan helpen. Dan zorg je voor een warme overdracht. Met klanten die niet direct op het ING Huis langskomen, maar waar persoonlijk en relevant contact voor klant en ING waardevol zijn, ga jij telefonisch in gesprek. Bijvoorbeeld met klanten voor wie beleggen interessant kan zijn, of het nabellen van oriënterende hypotheek klanten die op zoek zijn naar een woning. Zo draag je actief bij aan het succes van andere adviesteams.


Als Financieel Coach help jij klanten bij digitaal bankieren. Niet door de handeling over te nemen van de klant, maar door de klant te empoweren dit zelf te doen. Do It Yourself Banking. Zo wordt de klant uiteindelijk digitaal zelfredzaam. Je bent trots als zij zelfredzaam de deur uitgang. En voor klanten die al digitaal bankieren, ben jij de ambassadeur om te vertellen wat er allemaal nog meer kan. Nieuwe features in de App? Jij weet het. Nieuwe slimme functionaliteit? Jij weet hoe het werkt. Proactief laat je klanten deze nieuwe mogelijkheden zien, waardoor ze nog meer zaken zelf digitaal kunnen regelen.


De ING Huizen zijn dé plek waar wij klanten ontmoeten. Als Financieel Coach laat jij zien wat dit concreet betekent. Je toont ondernemerschap en durft initiatief te nemen. Dit doe je door ontmoetingen met klanten op de ING Huizen te organiseren. Inspirerende themabijeenkomsten, een workshop mobiel bankieren, een geldles voor kinderen of een meet-up voor startende ondernemers.


Met het team plan je dit vooruit, en nodig je klanten uit voor deze events. En tijdens het event ben jij de gastheer of gastvrouw die zorgt voor die persoonlijke ontmoeting. Immers ben jij het visitekaartje van ING.
Jouw competenties
Een Financieel Coach ziet het als zijn/haar missie klanten financieel vooruit te helpen. Je kan met verschillende type klanten een persoonlijke connectie maken, en weet met jouw deskundigheid klanten te inspireren.


Wie ben je?

- Gesprekspartner: je bent geïnteresseerd in de persoon achter de vraag en in staat om korte vriendschappen aan te gaan

- Klantfocus: je bent in staat om een klantsituatie snel te analyseren en weet latente behoeftes naar boven te halen. Voor iedere klant wil je een uitmuntende ervaring neerzetten. Iedere dag een stukje beter.

- Persoonlijke connectie: Je bent in staat makkelijk verbinding te maken met verschillende type klanten.

- Communicatie: Je bent communicatief sterk, en kan complexe onderwerpen begrijpelijk uitleggen.

- Klant coachen: Je kent de grens tussen informeren en adviseren en kan dat ook op een juiste manier toepassen.

- Geduld: Je bent in staat om gemakkelijk het overzicht te bewaren op de werkvloer. Ook als het druk is.

- Plannen en organiseren: Je bent ondernemend, en kan activiteiten plannen en organiseren van goed kwalitatief niveau.

- Samenwerking: Je bent een teamplayer, en werkt samen met andere adviesteams en servicepunten.


Wat neem je mee?
- Je hebt een HBO denk- en werkniveau.
- Je kent de (digitale) processen, producten en customer journeys van Wonen, Vermogen en Zakelijk.
- Je beschikt over de diploma’s WFT Basis, WFT CK, bedrijfsvoering Schade P&Z en Mifid informeren (wettelijk). Daarnaast ben je bereid WFT Vermogen en Hypotheken te halen binnen een periode van 12 maanden, en eventuele leerprogramma’s binnen ING zoals zakelijke klantbediening.
- Je hebt kennis van economische en financiële ontwikkelingen, en houdt dit proactief bij.
- In een snel veranderende omgeving heb jij de passie om continu te verbeteren
- Je hebt aantoonbare affiniteit met klantcontact en klantbeleving vanuit een hospitalityachtergrond, de retail of dienstverlening.

Stage informatie

Organisatie: Organisatie: ING

Opleidingsniveau: $stage.educationLevel.name}

Periode:

Type: Werkstage

Vergoeding:

Meer stages