Stagiaire beeldredactie

ABN AMRO

Stage informatie

Organisatie: ABN AMRO

Opleidingsniveau: WO

Periode:

Type: Werkstage

Vergoeding:

Deze stage is niet meer vacant

Kun jij content laten vliegen door jouw aparte beeldideeën

In het kort

Bij ABN AMRO hebben we een verhaal te vertellen. Dat doen we in tekst, beeld, video en soms live. Over álle communicatiekanalen. En met een lekker tempo erin. We werken in agile-teams, dat betekent dat we maken, testen en verbeteren. Zo weten we zeker dat we de juiste snaar raken. Het enige dat ontbreekt in ons team: een steengoede beeldredactie stagiair! Met een deze werkstage ontwikkel je jezelf professioneel én persoonlijk. Vertel ons jouw verhaal. Wij zijn benieuwd!

Je werk

In een notendop: jij ondersteunt de content producers en onze content manager bij het vinden van het juiste beeld op al onze externe en interne kanalen. Jij zorgt voor rake foto’s, de grappigste memes en de meest opvallende gifjes. Als je het met research niet kunt vinden, dan maak je het zelf of laat je even zo makkelijk iets doeltreffends produceren door één van onze creatieve bureaus. Jij denkt flink out of the box en komt proactief met creatieve en aparte beeldideeën waarmee je onze content laat vliegen over alle externe en interne kanalen. Je bent vooral druk met redactionele taken voor onze corporate website abnamro.com en ons intranet. Maar ook projectmatige klussen komen voorbij bijvoorbeeld voor onze social media, en die twee lopen eigenlijk altijd dwars door elkaar.

Daarnaast ondersteun je de content manager bij het optimaliseren van content. Klinkt ingewikkeld? Jij vindt dat leuk en wil graag beter worden. Want op basis van data kun jij weer betere beslissingen nemen. Van het opzetten van een A/B test met uiteenlopend beeld tot het maken van rapportages of hand en spandiensten om onze content live te krijgen. Jij doet graag met alles mee! Omdat je een opleiding / vakken volgt waar beeldredactie aan bod komt, verwachten we dat je kennis hebt van beeldrechten en de verschillende export- en aanleverformaten.v

Je werkomgeving

De afdeling Branding, Marketing & Communications is verantwoordelijk voor het merk en de reputatie van de bank. Hierbinnen zetten verschillende communicatiedisciplines dagelijks hun schouders onder een gezamenlijke missie: onze branding stevig neerzetten, onze reputatie verbeteren, en het engagement verhogen. Een van deze teams is het Campagneteam, waar jij straks onderdeel van uitmaakt. Een team van contentstrategen en -producers. junior, medior en senior. Wat doet het Campagneteam dan? We brengen de strategie van de bank tot leven bij een brede doelgroep, met impactvolle communicatie. Over alle social en interne kanalen. Door onderscheidende content te produceren – in toon én in vorm – vertellen wij het verhaal van ABN AMRO. We geloven heilig in storytelling. Soms pakken we groot uit, andere keren kiezen we voor simpel. En met succes, want we bedenken prijswinnende campagnes: van YouTube-hits tot infographics. Deze magie vindt plaats op ons hoofdkantoor, op de Amsterdamse Zuidas. Op de elfde. Misschien kun je je huis wel zien!

Je profiel

Regelneef, hosseltante… Noem het hoe je wilt: jij helpt mee zodat het gefixt wordt! Daarnaast begrijp je dat alles begint met het vertellen van een sterk verhaal. En dat dit verhaal moet passen in het grote plaatje. Het verhaal van de bank hoef je natuurlijk niet zelf te bedenken. Maar je kunt wel contextueel denken en je ideeën redactioneel uitwerken. Als enthousiaste, creatieve beeldredacteur draai je je hand niet om voor bedenken en uitvoeren van een origineel beeldidee. Ook heb je genoeg zitvlees voor het doen van een uitgebreide research voor het beste beeld een. Uiteraard ben je een creatieve geest, maar je bent ook georganiseerd en opgeruimd. Denk je dat je bij ons past? Check je profiel:

  • Kennis op HBO/WO niveau van fotografie, fotojournalistiek ­en/of beeldredactie.
  • Je bent technisch bekend met fotobewerkingsprogramma’s zoals Adobe Première en Photoshop.
  • Goede communicatieve vaardigheden.
  • Navigeren op beeldbanken kun jij met je ogen dicht.
  • Kennis van beeldrechten en de verschillende export- en aanleverformaten.
  • Je bent samenwerkingsgericht, oplossingsgericht en creatief.
  • Ervaring met en/of specialisatie in nieuwe media is een pre.
  • Startdatum stage: z.s.m. (4 tot 6 maanden).

We bieden

ABN AMRO investeert veel in de opleiding en de persoonlijke ontwikkeling van jong talent. Stages spelen hierbij een belangrijke rol. Het is dé manier om jouw talent in de praktijk te bewijzen en ABN AMRO écht te leren kennen. Bij je stage draait het niet alleen om het opdoen van inhoudelijke kennis en praktijkervaring, maar ook om het vergroten van je netwerk. CASt, de Club ABN AMRO Stagiairs, organiseert inhoudelijke en sociale evenementen waar je elkaar en de bank goed leert kennen en alvast in contact kunt treden met onze recruiters.

Interesse?

Ben je geïnteresseerd? Reageer dan nu op deze vacature. Neem voor meer informatie contact op met Saskia Versneij, Senior Content Producer of saskia.versneij@nl.abnamro.com We leren je graag kennen.

Stage informatie

Organisatie: Organisatie: ABN AMRO

Opleidingsniveau: $stage.educationLevel.name}

Periode:

Type: Werkstage

Vergoeding:

Meer stages

Stages