ABN AMRO lanceert 1-op-1 klantcontact via Mobiele App

27 mei 2013 932

Jessica Niewierra, Directeur Internet & Mobiel van ABN AMRO, vindt dat de mogelijkheden tot klantinteractie via de Mobiel Bankieren apps in Nederland nog sterk verbeterd kunnen worden. Dit stelt zij in haar interview op Banken.nl. Om hier een slag in te slaan lanceert ABN AMRO de mogelijkheid tot 1-op-1 klantcontact via hun Mobiel Bankieren App.

Mobiel Bankieren - ABN AMRO

Bankmail nu ook beschikbaar via Mobiel Bankieren App

Concreet betekent dit dat Bankmail vanaf nu ook beschikbaar is via de Mobiel Bankieren App van ABN AMRO. Bankmailberichten zijn persoonlijke meldingen, serviceberichten en conversaties met ABN AMRO. Deze service was tot voor kort alleen beschikbaar via het internetbankieren van ABN AMRO. Klanten kunnen nu ook met de Mobiel Bankieren App bankmails ontvangen over bijvoorbeeld een nieuwe digitale nota, afgekeurde betaalopdrachten en andere persoonlijke berichten. Als de klant een eigen adviseur heeft, dan kan hij zelf ook een persoonlijk bericht aan zijn adviseur sturen via Bankmail. De komende maanden wordt het voor alle klanten gefaseerd mogelijk gemaakt om te reageren op bankmails of zelf berichten naar de bank te sturen.

Mobiel bankieren nieuwe standaard voor dagelijkse bankzaken

“We verwachten dat het gebruik van de Mobiel Bankieren app nog verder zal stijgen nu klanten daarmee ook hun Bankmail kunnen gebruiken”, zegt Niewierra. “Al meer dan 1 miljoen klanten gebruikt onze Mobiel Bankieren App, onlangs zelfs 2 miljoen keer op 1 dag. De klant van nu wil steeds meer zelf doen, waar en wanneer hij wil. Met de introductie van Bankmail in de Mobiel Bankieren App willen we onze klanten helpen om meer grip te houden op hun financiële leven”, aldus de Directeur Internet & Mobiel van de retail bank.

Het aantal gebruikers van de Mobiel Bankieren App van ABN AMRO is sinds januari met 240.000 gebruikers gegroeid naar de magische 1 miljoen gebruikers. Deze cijfers sluiten aan bij de trend van digitaal bankieren. ABN AMRO ziet de laatste jaren het aantal bezoeken van klanten aan bankkantoren sterk teruggelopen. Op dit moment regelt het merendeel van de klanten de dagelijkse bankzaken onderweg of thuis, aldus de bank.

Ook Rabobank en ING zien deze trend en kennen elk meer dan een miljoen klanten die mobiel bankieren. Uit onderzoek van Telecompaper blijkt tevens dat 42% van de smartphone-bezitters een banken App geïnstalleerd heeft. Hiermee lijkt mobiel bankieren echt de definitieve stap te hebben gezet naar de massa en de nieuwe standaard voor dagelijkse bankzaken te worden.

ABN AMRO ontwikkelt door

ABN AMRO zet vol in op deze ontwikkeling. In haar interview op Banken.nl kondigt Niewierra aan dat ABN AMRO op dit moment werkt aan diverse andere initiatieven die passen binnen hun mobiele strategie en waarbij de bank zoveel mogelijk waarde probeert toe te voegen aan het financiële leven van haar klanten. Vorige maand haalde de Mobiel Bankieren App van ABN AMRO nog een vierde plaats in de top vijf van banken met de beste mobiele app strategie ter wereld, maar Niewierra is nog niet tevreden: “Wat de Nederlandse bankensector kan leren van andere internationale banken op het gebied van mobiele banking apps? Heel veel! Het rapport ‘Mobile Apps for Banking 2013’ biedt bijvoorbeeld via uitgebreide beschrijvingen van best practices een schat aan informatie.”

Nieuws

×