ABN AMRO: Verdere transparantie Beleggingsadvies

19 februari 2013 Banken.nl

ABN AMRO zet verdere stappen in het transparant maken van de kosten voor hun beleggingsadvies en -producten. De bank gaat vanaf 1 april hun klanten hier proactief over informeren. 

Klanten die bij ABN AMRO beleggen, gaan in de loop van 2013 rechtstreeks betalen voor beleggingsadvies en beleggingsproducten die ze bij de bank afnemen. Klanten krijgen straks de keuze. Of ze betalen een gereduceerd tarief voor transacties en daarnaast een vergoeding voor advies waarin alle overige kosten zijn verwerkt. Of ze kiezen voor een all in fee waar alles in is vervat.

Frans van Lanschot, algemeen directeur ABN AMRO MeesPierson: ‘We geven hiermee gehoor aan de behoefte van onze klanten om meer inzicht in de kosten te krijgen en zijn volledig transparant over onze beleggingstarieven. Klanten die bij ons beleggen, weten straks vooraf precies wat ze daarvoor betalen. Er zijn geen verborgen kosten’.

Tariefstrcutuur en transparantie

De nieuwe tariefstructuur is voor ABN AMRO tevens aanleiding om de propositie aan haar beleggende klanten te verduidelijken en te verbeteren. Zo is de tarievenkaart ingekort van 12 naar twee pagina’s en gaat de bank relevante informatie afgestemd op de persoonlijke situatie en beleggingswensen van de klant 24/7 proactief aanbieden via sms, online en per post.

Gestart wordt met de klanten van private bank ABN AMRO MeesPierson die vanaf 1 april individueel worden benaderd. Samen met de klant wordt besproken welke beleggingsvorm het beste bij hem past en welke prijs hij gaat betalen. Eind 2013 worden de overige beleggende klanten van ABN AMRO benaderd.

Eerder introduceerde ABN AMRO al een nieuwe tariefstructuur voor vermogensbeheer en werd het provisieverbod voor complexe financiële producten, zoals hypotheken, ingevoerd.

Nieuws

Meer nieuws over