SNS Bank gaat met nieuwe koers terug naar de basis

06 oktober 2014 banken.nl

Met een koerswijziging wil SNS Bank Nederlanders een ander en nieuw geluid laten horen. Hiervoor gaat SNS Bank terug naar de basis waarin de bank er gewoonweg wil zíjn voor hun klanten. Dat doen we door bestaande bankgewoontes te doorbreken’, vertelt Dick Okhuijsen, directievoorzitter van SNS Retailbank.

Onderzoek onder Nederlanders

In juli vroeg SNS met bureau Motivaction aan 1.200 Nederlanders wat ze vinden van banken. 77% zegt dat banken niet goed luisteren naar hun klanten. En op de vraag wat ze van een normale bank verwachten, staat met stip op nummer 1: ‘eenvoudige en simpele producten’. ‘Ook wij vinden dat bankieren een stuk normaler kan. We pakken het sentiment dat leeft onder Nederlanders vast. Dat doen we door bestaande bankgewoontes te doorbreken’, vertelt Dick Okhuijsen.

SNS Bank

De eerste concrete veranderingen

De helft van de Nederlanders staat wel eens rood, bijvoorbeeld als het salaris net te laat wordt gestort. Direct een hoge rente betalen vindt SNS dan niet eerlijk. Daarom kunnen klanten per 1 oktober 3 dagen per maand rood staan op hun betaalrekening. Zónder rente te betalen.

Ook komt er meer aandacht voor persoonlijk contact: klanten komen niet in een keuzemenu als ze bellen, maar krijgen direct iemand aan de telefoon. En tegen de trend in verwacht SNS de komende tijd 60 nieuwe winkels te openen.

Werk in uitvoering

SNS heeft nog veel werk te doen om het vertrouwen terug te winnen. In gesprek blijven met klanten is hierbij heel belangrijk. De bank heeft de ‘eerste 100 heel normale dagen van SNS’ aangekondigd. Tijdens deze 100 dagen gaat SNS met zijn klanten in gesprek over normaal bankieren en de daden die daarbij horen.

Nieuws

×