Amerikaanse banken strijden om Apple Pay gebruiker

17 september 2014 964

Amerikaanse banken zijn een marketing race gestart om gebruikers van Apple Pay te overtuigen om hun betaalkaarten te kiezen als standaardoptie. De mogelijkheden voor marketingacties zijn echter door Apple met strikte richtlijnen beperkt. Dat meldt de Financial Times.

Lancering Apple Pay

Tijdens Apple's persconferentie vorige week in Cupertino lanceerde Apple een eigen betaaldienst met de naam Apple Pay. Voor deze betaaldienst heeft Apple de iPhone 6 en 6 Plus voorzien van NFC-technologie, waardoor je binnenkort met je iPhone in winkels kunt betalen. Door de mogelijkheden van Touch-ID en het inscannen van je bankpassen en creditcards zijn fysieke betaalpassen en pincodes volgens Apple binnenkort verleden tijd.

Banken stijden om Apple Pay gebruiker

Door het verwachte succes van Apple Pay zijn de Amerikaanse banken in een strijd verwikkeld om (toekomstige) gebruikers van Apple Pay te overtuigen hun betaalkaart te kiezen als standaardoptie. De grote banken zien veel voordelen wanneer Apple Pay gebruikers hun kaarten als standaard kiezen en hebben veel marketingbudget toegewezen om deze strijd om de gebruiker te winnen. Volgens de Financial Times gaat het hier om JPMorgan Chase, American Express, Bank of America, Wells Fargo en Citigroup. Kleine banken en creditcardmaatschappijen vrezen de strijd te verliezen.

Apple Pay - Amerikaanse banken

Strikte richtlijnen vanuit Apple

Maar terwijl alle grote banken vol willen inzetten op hun marketingacties worden zij geremd door Apple. De marketingspecialisten van deze banken zijn door Apple verzocht om naar hun hoofdkantoor in Cupertino te komen om richtlijnen te ontvangen voor het adverteren over Apple Pay. 

Nieuws

Meer nieuws over