ABN AMRO geeft inzicht in eigen storingscijfers

05 augustus 2014 929

Vanaf afgelopen vrijdag heeft ABN AMRO een speciale pagina op haar website waarop klanten kunnen zien of er storingen zijn in de systemen van de bank. Ook de beschikbaarheidspercentages van internetbankieren wordt vermeld op deze pagina. De webpagina is onder andere een reactie op de berichtgeving over de vele storingen bij internetbankieren.

Beschikbaarheidspercentages

ABN AMRO meet 24 uur per dag, 7 dagen per week de beschikbaarheid van haar systemen. Het beschikbaarheidspercentage dat hier uitkomt, wordt aan de hand van een aantal zaken berekend. Hierbij wegen functies zoals inloggen, saldo opvragen en overboeken zwaarder, omdat deze door klanten vaker gebruikt worden. In het tweede kwartaal van 2014 was internet bankieren bij ABN AMRO 99,72% beschikbaar.

ABN AMRO - Storing Internetbankieren

Inzicht geven in eigen storingscijfers

De webpagina van ABN AMRO is deels een reactie op de nieuwsberichten over de toename van het aantal storingen van de systemen van de Nederlandse Banken. 'Het internetbankieren ligt er steeds vaker uit', aldus de website Allestoringen.nl. Zij meten de storingen via klachten op social media. 'De banken zelf geven geen specifieke storingscijfers'. Daar komt nu verandering in. Met de speciale webpagina van ABN AMRO kunnen klanten de beschikbaar van internetbankieren van hun bank inzien. De komende tijd zal ABN AMRO de informatie verder uitbreiden. Zo komt er specifieke informatie per functionaliteit (internetbankieren, mobiel bankieren en iDeal). 

Nieuws