Rabobank wint prijs voor klantvriendelijkste bank van Nederland

30 april 2018 Banken.nl

Rabobank is in de categorie ‘banken’ uitgeroepen tot klantvriendelijkste bedrijf. De bank won één van de CustomerFirst Awards, een onderscheiding voor bedrijven die de klant centraal stellen. Coolblue won de algemene onderscheiding voor Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland.

Het was de tiende keer dat de CustomerFirst Awards werden uitgereikt. De onderscheidingen zijn een initiatief van SAMR Marktvinders en auteur Egbert Jan van Bel, schrijver van marketing- en managementboeken. Door jaarlijks prijzen voor klantvriendelijkheid uit te reiken, willen de initiatiefnemers bedrijven extra bewust maken van het belang van klantgerichtheid.

Rabobank wint prijs voor klantvriendelijkste bank van Nederland

Voor de tweede keer op rij won online retailer Coolblue de onderscheiding voor Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland. Naast een algemene prijs werden er ook verschillende brancheprijzen uitgereikt, waaronder ook een aparte in de categorie ‘banken’. De Rabobank ging er in deze categorie vandoor met de eerste prijs. Belangrijke (voor)waarden bij de beoordeling zijn onder andere ‘beloftes nakomen’, ‘bereikbaarheid’, ‘fouten oplossen’ en ‘vriendelijk personeel’. De Rabobank meldt op haar website vanzelfsprekend trots te zijn op de onderscheiding.

HR-prijs voor ABN AMRO

Naast de prijs voor Rabobank is er ook nog een eervolle vermelding voor ABN AMRO, dat een onderscheiding kreeg voor zijn personeelsbeleid. De bank ontwikkelde een training waarin gefocust wordt op goed luisteren naar klanten. Door houding en gedrag van medewerkers te veranderen, is de klant bij ABN AMRO meer centraal komen te staan, volgens de vakjury.

Nieuws

Meer nieuws over