Trainee Klantteam Betalingsproblemen

Studelta

Traineeship informatie

Organisatie: Studelta

Locatie: Utrecht

Opleidingsniveau:

Arbeidsvoorwaarden: Marktconform

Deze traineeship is niet meer vacant

Voor een bank in Utrecht zijn wij op zoek naar een medewerker voor hun Klantteam Betalingsproblemen. In deze baan heb je dagelijks telefonisch contact met hypotheekklanten die in serieuze betalingsproblemen zijn gekomen. Er is dan sprake van minimaal 1 achterstallige hypotheektermijn, waarvoor in eerste instantie een betalingsregeling is getroffen, die niet door de klant is nagekomen.

Je draagt zorg voor het behouden van de klant tot het moment waarop de achterstand een zodanig niveau heeft bereikt, dat andere maatregelen noodzakelijk zijn die uiteindelijk kunnen leiden tot de onderhandse- of executoriale verkoop van de woning. Mochten er geen mogelijkheden tot herstel  zijn en/of wil de klant niet meewerken dan moet jij de klanten vertellen dat wij het dossier overdragen naar een volgende afdeling binnen bijzonder beheer.

Jouw werkzaamheden bestaan uit het inventariseren  van de klantbehoefte en vervolgens het juiste behandelpad bepalen. Dit doe jij door motiverende gesprekstechnieken toe te passen om zo tot de kern van het probleem te komen. Vervolgens bepaal jij aan de hand van de werkinstructies in welk behandelpad de klant terecht komt. Je handelt altijd naar het manifest van de bank en je doet alles om, binnen de kaders die hiervoor zijn opgesteld, de vordering te innen. Primair doel is de klant te behouden en hem de gelegenheid te geven in zijn woning te kunnen blijven wonen. Daarvoor staat een scala aan instrumenten ter beschikking die, al naar gelang de financiële positie van de klant, kunnen worden ingezet.

Wat bieden we?

  • Een baan binnen een betrokken afdeling en zelfsturende teams die volledig verantwoordelijk zijn het behalen van persoonlijke- en teamdoelstellingen;
  • Je gaat uitgebreide kennis opdoen van het Bijzonder Beheer proces om klanten van een juist advies te kunnen voorzien;
  • Intensieve ervaring binnen klantcontact bij een bank;
  • Kans op indiensttreding na het eerste halfjaar.

Wat zoeken we?

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding en maximaal 2 jaar werkervaring;
  • Je hebt al ervaring opgedaan met klantcontact, doordat je bijvoorbeeld een bijbaan hebt gehad in een callcenter;
  • Je hebt overredingskracht, inlevingsvermogen en takt die noodzakelijk is bij de complexe en emotionele telefoongesprekken die je voert met de klant;
  • Kennis van IT op het gebied van incassosystemen is een pre.
  • Je bent een teamplayer en kunt meerdere ballen in de lucht houden;
  • Je bent per direct fulltime beschikbaar, in ieder geval tot januari 2016.

Bij deze vacature bieden wij jou gratis het Talent Development Program aan t.w.v. € 3000,-

Omschrijving werkgever:

Deze Nederlandse bank heeft de ambitie om het huidige bankenlandschap in Nederland opnieuw vorm te geven en oprecht de belangen van onze klanten voorop zetten. Een persoonlijke benadering en heldere producten zijn voor deze bank de gewoonste zaak van de wereld. De cultuur is te omschrijven als informeel en de werknemers van deze bank zijn professioneel en benaderbaar. Kom meebouwen aan onze nieuwe bank èn maak het verschil voor haar klanten!

Geïnteresseerd?

Interesse? Solliciteer dan uiterlijk dinsdag 16 juni!

Vragen? Bel onze Recruiter Carmen van Rijnbach op 06-41390582.

Traineeship informatie

Organisatie: Organisatie: Studelta

Locatie:

Opleidingsniveau:

Arbeidsvoorwaarden: Marktconform

Meer traineeships

Traineeships