Trainee Sales Consultant Cash Management Utrecht

Organisatie
Locatie
Utrecht
Opleidingsniveau
WO
Vakgebieden
Dit traineeship is niet meer vacant.

In het kort

Hou jij de veranderende markt in de gaten en zie jij mogelijkheden voor commerciële kansen? En wil jij je carrière starten met veel verantwoordelijkheid en een uitgebreid persoonlijk ontwikkelingsprogramma? Als trainee bouw je aan duurzame klantrelaties. Zo worden we een persoonlijke bank in de digitale tijd. Doe je mee?

Je werk

Als Sales Consultant Cash Management verkoop jij Transaction Banking-diensten en -services aan onze klanten. Deze diensten en services kunnen eenvoudig zijn, maar ook heel complex. Je inventariseert de behoefte van de klant, voert een breedtegesprek en wekt hun belangstelling. Samen met de relatiemanagers binnen de business speur je voortdurend naar mogelijkheden om de relatie te verdiepen en om de kosten-baten verhouding te verbeteren. We waarderen jouw mening en we geven je veel ruimte en vertrouwen om zelf initiatieven te nemen. Door je betrokkenheid doe je snel ervaring op. Tijdens je werk zorg je ervoor dat je zichtbaar en benaderbaar bent voor onze collega’s.

Werkomgeving

werkt voor de client unit Personal & Business banking. Binnen deze unit bedienen we particuliere- en MKB-relaties. Je maakt deel uit van een hecht team van 14 Sales Consultants Cash Management. Naast je directe collega’s en de relatiemanagers heb je ook veel contact met producteigenaren en ons internationale netwerk.
Je team heeft een drukke periode achter de rug. Er is nog veel werk te doen, maar we hebben ook veel zin om met elkaar mooie successen te behalen. Tijdens het werk is er een informele sfeer en een open feedback cultuur. We vinden het fijn om op een positieve manier met elkaar te werken.
We werken hybride. Dat betekent dat jij werkt daar waar je het beste je werk kan doen. Dat zal de ene keer op kantoor zijn en een andere keer vanuit huis.

Traineeship

Tijdens het traineeship ontdek je in 18 maanden wat werken bij de bank jou kan bieden. We leiden je op voor je eerste functie en geven je de ruimte om een stevige basis te ontwikkelen voor je verdere loopbaan. Dit doen wij door het bieden van verschillende elementen in het traineeship zoals masterclasses, rotaties en opdrachten. Zo bouw je binnen no-time een netwerk op en leer je de bank nog beter kennen.
Je werkt actief aan het vergroten van je vakinhoudelijke kennis en volgt een opleidingsprogramma zodat jij optimaal je werk kan doen. Aanvullend bieden we je de unieke kans om het Boost Your Growth-programma van The School of Life te volgen, waar je aan de slag gaat met het ontwikkelen van jouw persoonlijk leiderschap. Door middel van opdrachten krijg je inzicht in jezelf als professional. Zo ontdek je hoe jouw talent het best tot zijn recht komt. Natuurlijk staan je manager, naaste collega’s en mentor voor je klaar om jou te begeleiden en te coachen. Na het traineeship stroom je uit in dezelfde functie en bij hetzelfde team.

Je profiel

Onze ideale Cash Management Consultant is een ambitieuze en leergierige professional. Je krijgt energie van klantcontact en je wilt graag alles tot in de details uitzoeken. Inhoudelijk mag dit nog een uitdaging zijn, daar helpen wij je bij! Als jij maar een ster wordt in sales gesprekken. Elkaar helpen bij moeilijke situaties of in drukke tijden is bij ons normaal. We verwachten een openstaande en assertieve houding in deze rol.
Verder herken jij je in de volgende punten:
· Je hebt recent een hbo- of wo-opleiding afgerond, bij voorkeur Economie, Bedrijfskunde, Sustainability, Rechten of Finance
· Je hebt maximaal twee jaar werkervaring
· Je hebt een actieve houding en kan goed reflecteren
· Je bent klantgericht en beschikt je over een commerciële instelling
· Een goede beheersing van de Nederlandse taal vereist (i.v.m. het schrijven van kredietvoorstellen en het klantcontact).

Uiteraard hoef jij niet over elke vaardigheid uit het beschreven profiel te beschikken. Juist de potentie om vaardigheden te ontwikkelen is wat jouw talent zichtbaar maakt tijdens het traineeship.

Wij bieden

Tijdens het traineeship bieden we veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Hier draagt ook de groep trainees met wie je het programma volgt in bij. Je krijgt toffe workshops en events aangeboden in het traineeship. Je hebt bij ons de keuze om thuis of op kantoor te werken met goede faciliteiten. We helpen je om fit & vitaal te blijven met ons eigen MyWellbeing aanbod. We bieden je een leuke en uitdagende baan in een gezellig team.
Verder:
• Een 36-urige werkweek met een marktconform salaris vanaf €3500,- per maand
• Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen
• Een OV-jaarabonnement en een goede pensioenregeling

Selectieproces

Het sollicitatieproces voor het traineeship bestaat uit een aantal stappen:

Reageer vóór 20 mei op deze vacature. Graag ontvangen wij je cv en motivatie waarin jij specifiek uitlegt waarom jij solliciteert op een traineeship bij ABN AMRO. Na het insturen van jouw motivatie en cv hoor je van ons of wij je uitnodigen voor de volgende ronde van het selectieproces: het online assessment. We hanteren hiervoor een minimale score, zorg dus dat je je goed voorbereidt. Als jij een goede score behaald hebt volgt een korte telefonische intake, waarna we het eerste online gesprek, vanaf medio april inplannen. Wanneer we na het eerste gesprek overtuigd zijn, nodigen we je uit voor de selectiedag. Op de selectie dag voeren we een tweede gesprek en leggen we jou een praktijksituatie voor.

Uiterlijk 1 juli hoor je van ons of je bent geselecteerd voor het Personal & Business Banking Traineeship.

Vragen?

Op 12 april ben je van harte welkom op onze inhousedag. Tijdens de inhousedag ontmoet je onze trainees, programmamanagers en vertellen verschillende collega’s hoe het is om bij ABN AMRO te werken. Je ervaart aan welke onderwerpen wij werken en hebt uiteraard alle kans jouw vragen te stellen. Meld je hier aan voor de in-house dag
Past de inhousedag niet in jouw agenda? Als alternatief kun je op 16 april tijdens een online Q&A al je vragen stellen aan onze huidige trainees en programmamanagers. Stuur een email aan traineeship.pbb.wm@nl.abnamro.com om je hiervoor aan te melden.
Heb je andere vragen? Neem dan contact op met Wouter van Kouwen.
Wouter.van.kouwen@nl.abnamro.com

Gelijke kansen voor iedereen

Het succes van onze organisatie staat of valt met de kwaliteit van onze mensen en de ideeen die zij hebben. Echt verrassende inzichten en innovatieve oplossingen voor onze klanten ontstaan door een samenspel van culturen, kennis en ervaring. Daarom is diversiteit voor onze organisatie ontzettend belangrijk. Om ervoor te zorgen dat alle collega's binnen ABN AMRO hun kwaliteiten kunnen ontplooien, stimuleren we een inclusieve cultuur waarin iedereen zich betrokken en gewaardeerd voelt.

Disclaimer externe recruitmentbureaus

Externe recruitmentbureaus dienen een overeenkomst met ABN AMRO BANK N.V. te hebben getekend, uitgegeven door een Talent Acquisition Specialist, om CV's te mogen indienen. Daarbij mag alleen een CV worden ingediend wanneer het bureau is uitgenodigd door een Talent Acquisition Specialist om mee te zoeken naar geschikte kandidaten. Alle ongevraagde CV's die buiten deze voorwaarden worden aangeboden zullen als eigendom van ABN AMRO BANK N.V. worden beschouwd. ABN AMRO BANK N.V. is hierbij geen plaatsingskosten verschuldigd.

Traineeship informatie

Organisatie: ABN AMRO

Locatie: Utrecht

Opleidingsniveau: WO

Arbeidsvoorwaarden:

Meer traineeships