Zes banken partner van initiatief Wereldland Nederland

20 mei 2013 Banken.nl 2 min. leestijd

Meer dan de helft van de Nederlanders is ontevreden over ons land. We beoordelen onze persoonlijke situatie erg goed, maar het maatschappelijke, economische en politieke klimaat geven we een dikke onvoldoende. Nog zorgwekkender is dat de ontevredenheid groeiende is. Om een tegengeluid te creëren voor het pessimisme hebben diverse bedrijven de stichting ‘Wereldland Nederland’ opgericht. Doel van de stichting is om Nederlanders het enthousiasme en vertrouwen in ons land terug te geven. 

Wereldland Nederland is begin vorige week gelanceerd. In de eerste dagen na lancering kreeg het optimistische initiatief volop media aandacht en hebben bijna 100 grote bedrijven en organisaties zich aangesloten. Onder de partners bevinden zich ook 6 banken die bereid zijn om €8.500 te doneren en de handen ineen te slaan om het positivisme in Nederland terug te brengen. Het betreft de volgende financiële instellingen: ABN AMRO, Achmea, Aegon, Binck Bank, Delta Lloyd en ING.

Wereldland Nederland

ING
Twee topmanagers van ING maken zelfs onderdeel van het team achter Wereldland Nederland. Nick Jue, directievoorzitter van ING, zit in de Raad van Toezicht. Johan van der Zanden, Directeur Communicatie bij de universele bank, heeft een plek in het bestuur.

De beste verkoper van Nederland
Om de mentaliteit van de bevolking positief te veranderen organiseert de stichting in 2013 diverse initiatieven. De eerste campagne – genaamd ‘De beste verkoper van Nederland’ – is op dinsdag 14 mei van start gegaan. De campagne daagt Nederlanders uit om binnen 1 minuut Nederland zo goed mogelijk te verkopen. Wat vinden Nederlanders mooi, goed en bijzonder aan hun eigen land? De inzendingen worden door een vakkundige jury beoordeeld, bestaande uit o.a. André Kuipers, Edwin Evers en Nicoline Sauerbreij. De ‘Beste Verkoper van Nederland’ wint een strandhuis aan de Nederlandse kust.

Na afloop van de campagne wordt er onderzoek uitgevoerd om te meten of het vertrouwen in Nederland daadwerkelijk is gegroeid en de mentaliteit van Nederlanders positief is veranderd.