MeesPierson verlaagt instapgrens voor jonge klanten

18 oktober 2016 Banken.nl

ABN AMRO MeesPierson, de private bank van ABN AMRO, heeft aangekondigd dit najaar zijn instapgrens voor private banking te verlagen naar €500.000. Hiermee wil de bank circa 10.000 vooral jonge klanten aantrekken. De bank heeft om hen te bedienen 100 nieuwe adviseurs aangetrokken en opent vijf nieuwe kantoren.

Jos ter Avest, Algemeen Directeur ABN AMRO MeesPierson, legt de stap uit: “We zien dat klanten met een vrij belegbaar vermogen van 500.000 euro met dezelfde soort vermogensvraagstukken te maken hebben als klanten met 1 miljoen euro of meer. Met het verlagen van de instapgrens komen met name ook jongere ondernemers en jongere gezinnen bij onze private bank. Door met hen in een eerder stadium aan te spreken, kunnen we in een eerdere levensfase een relatie met hen opbouwen.” 

ABN AMRO MeesPierson

Ter Avest vertelt dat de instapgrens dit najaar verlaagd zal worden naar €500.000, waar dit eerst €1 miljoen was. Hiermee verwacht hij dat MeesPierson circa 10.000 nieuwe klanten zal kunnen aantrekken, die nu nog retail bankieren binnen ABN AMRO. Sinds begin oktober worden er al klanten met een vrij belegbaar vermogen van tussen de €500.000 en €999.999 toegelaten tot private banking bij ABN AMRO MeesPierson.

Nu er een stroom jongere klanten bij komt, zet de bank zich er voor in om de dienstverlening beter aan te laten sluiten op de levensfase van de klant. Volgens de bank brengen verschillende levensfases namelijk specifieke vraagstukken met zich mee. De bank selecteert en traint haar private bankers nu om vanuit deze overtuiging haar klanten van dienst te zijn. Ook investeert ABN AMRO MeesPierson in een verdere verbetering van de digitale dienstverlening, zoals het uitvoeren van beleggingstransacties in de Mobiel Bankieren app. 

Vergroting capaciteit
Voor het bedienen van de nieuwe groep klanten die de private bank erbij krijgt, heeft ABN AMRO MeesPierson 100 nieuwe adviseurs aangetrokken. De private bank hecht veel waarde aan het persoonlijk contact tussen haar klanten en adviseurs. Ter Avest: “Of dat nu vooral via digitale kanalen is, of via een persoonlijke gesprek op kantoor.” Om ook dat laatste communicatiekanaal beter bereikbaar te maken, kondigt hij een vergroting van het kantorennetwerk aan. “We investeren ook in ons kantorennetwerk, onder andere door de opening van vijf nieuwe vestigingen in Amersfoort, Dordrecht, Tilburg, Bloemendaal en Oegstgeest. Daarmee gaan wij duidelijk tegen de trend in kantorenland in.”

Nieuws

Meer nieuws over