Beleggen met de ABN AMRO mobiel bankieren app

13 juli 2016 Banken.nl

Vanaf deze week is het voor klanten van ABN AMRO mogelijk om via hun mobiel bankieren app een beleggingsorder te plaatsen en te volgen. Daarmee is ABN AMRO de eerste Nederlandse bank die een betaal-, spaar- en beleggingsfunctie integreert in één app. Zo is bij Rabobank een aparte app nodig om te beleggen en bieden de apps van ING en Knab alleen de mogelijkheid om je beleggingsportefeuilles in te zien.  

ABN AMRO heeft de functionaliteiten van haar mobiel bankieren app verder uitgebreid. Het meest in het oog springend is de mogelijkheid om beleggingsorders te plaatsen en te volgen. Daarnaast biedt de nieuwe app de functie om je betaalpas te blokkeren en te vervangen en kun je vanuit de app direct contact opnemen met ABN AMRO waarbij een indicatie van de wachttijd wordt gegeven.

Rico Fasel, directeur Beleggingsadvies en Zelf Beleggen: “Het was al mogelijk om via de app beleggingsportefeuilles in te zien. Nu kunnen klanten dus ook orders voor aandelen, obligaties, fondsen en opties plaatsen, volgen en annuleren. Voor veel beleggers betekent dit dat zij voor hun beleggingen niet meer zijn aangewezen op Internet Bankieren of de Orderlijn. ABN AMRO vervult hiermee de wens van veel klanten om overal en altijd via de app te kunnen beleggen.”

Betaalpas blokkeren en vervangen
Nieuw is ook dat de klant zelf zijn betaalpas kan blokkeren via de app en direct een vervangende betaalpas kan aanvragen. Tot nu toe kon ook dit alleen telefonisch of via Internet Bankieren. ABN AMRO klanten kunnen nu zelf sneller en gemakkelijker vervanging regelen als hun betaalpas verloren of gestolen is.

Direct persoonlijk contact
Verder kan de klant voortaan eenvoudiger contact opnemen met ABN AMRO. Wanneer hij een onderwerp heeft geselecteerd en belt via de app, wordt een indicatie van de wachttijd getoond. Zo kan hij er voor kiezen om te wachten, later terug te bellen of direct te mailen. Handig als de klant bijvoorbeeld vanuit het buitenland belt. Bovendien kan ABN AMRO klanten die bellen via de app sneller helpen omdat klantidentificatie al heeft plaatsgevonden door het inloggen in de app.

Nieuws