ABN AMRO wint prijs inspanningen arbeidsbeperkten

20 juni 2016 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Voor zijn inspanningen om mensen met een arbeidsbeperking aan het werk te helpen, heeft ABN AMRO dit jaar de Okura Emma at Work Award gewonnen. Daarmee is ABN AMRO de eerste kennisintensieve organisatie die deze prijs in ontvangst mag nemen.

Afgelopen 11 juni werd voor de vierde maal de Okura Emma at Work Award uitgereikt in het Okura hotel in Amsterdam. De avond en de prijs worden georganiseerd door Emma at Work en Lions Noordwijk. De prijs is er voor bedoeld om erkenning te geven aan de inspanningen die bedrijven doen om mensen met een arbeidsbeperking aan het werk te helpen. Dit jaar waren de volgende bedrijven genomineerd: ABN AMRO, Unilever, Deen supermarkten, Stadsarchief Amsterdam en de Breiboerderij.

ABN AMRO wint prijs inspanningen arbeidsbeperkten

De Okura Emma at Work Award 2016 is gegaan naar ABN AMRO. Dat is opvallend, want hiervoor ging de award ieder jaar naar meer productiegerichte bedrijven. ABN AMRO is de eerste kennisintensieve organisatie die deze prijs in ontvangst mag nemen. Yelly Weidenaar, Global Head Diversity & Inclusion van ABN AMRO, in een reactie: “Wij ervaren deze prijs echt als een kroon op ons werk. Geweldig om de award te mogen ontvangen van een organisatie die zulk belangrijk werk doet. Wie denkt er ooit aan om iemand met autisme een baan in de communicatie aan te bieden? Of iemand die bijna niets ziet een rol te geven als commercieel klantadviseur? Weinig werkgevers, maar ABN AMRO wel.”

Met het Diversity & Inclusion beleid waar Weidenaar verantwoordelijk voor is streeft ABN AMRO ernaar om een werkomgeving te creëren waarin divers talent zich welkom en veilig voelt. “Wij geloven in gelijkheid voor iedereen, ongeacht ras, leeftijd, geslacht, etnische afkomst, religie, seksuele geaardheid of beperking. Dat geldt in ons hele bedrijf, wereldwijd, zonder uitzonderingen”, licht Weidenaar toe. Naarmate het klantenbestand meer divers wordt, wil de bank ook zijn personeelsbestand meer divers maken, om zo ‘feeling’ te houden met de klantervaringen van diverse groepen. “Bovendien stelt diversiteit stelt ons in staat om vanuit verschillende invalshoeken naar vragen en uitdagingen te kijken en vervolgens onze klanten de beste oplossingen te bieden. We hopen dat andere bedrijven geïnspireerd raken door wat hier gebeurt en zich zullen inzetten om ook meer talent met een beperking aan te nemen”, sluit Weidenaar af.