Betaaloplossing Point2Pay heeft vertical benadering

16 juni 2016 Banken.nl

Mobiele betaal- en facturatieoplossing Point2Pay is de eerste speler in de mPOS betaalindustrie die zich richt op verticals. Met zijn app bedient Point2Pay niet alleen vakmensen zelf, maar ook de verticale relaties die zij hebben met fabrikanten, groothandels en retailketens.

Point2Pay is een mobiele (mPOS) betaal- en facturatieoplossing die zich richt op Markt Owners (merkfabrikanten, groothandels, retailketens) in een vertical met vakmensen (CV monteurs, elektriciens, loodgieters, schilders, hoveniers etc.) die een factuurrelatie hebben met de consument. Daarmee is Point2Pay de eerste speler met een vertical benadering in de mPOS betaalindustrie.

Point2Pay

De app is een initiatief van onder meer internationaal omnichannel betaalplatform Payplaza. De betaaloplossing biedt Markt Owners meer grip op de markt en waardeketen, en de directe gebruikers krijgen door de betaaloplossing direct toegang tot hun geld na de opdracht en profiteren van een versimpeling van hun facturatie- en administratieproces.

Medeoprichter Ramon Cohen de Lara legt het concept uit, aan de hand van een voorbeeld: “Neem bijvoorbeeld de verwarmingsbranche. Point2Pay is gekoppeld aan de productdatabase van Markt Owners (groothandelaar of fabrikant) waardoor de vakman in de ‘webshop’ altijd beschikt over een productcatalogus van de CV-ketels. De admin omgeving voor de vakman hebben wij ingericht naar de betreffende vertical zodat deze ook snel en eenvoudig zelf producten toe kan voegen op de manier waarop dit in deze branche/vertical wenselijk is. CV-ketels kunnen simpel op locatie van de consument in de ‘webshop’ gevonden worden, via filtering of door eenvoudig de barcode op de verpakking te scannen. Alle gegevens over het product worden dan zichtbaar zoals Afbeelding, Model, Type, Artikelnummer en Verkoopprijs.”

“Vervolgens kunnen ook zaken als gewerkt aantal uren en voorrijkosten worden ingevoerd. De betaling van het product en de dienst kan daarna afgerekend worden door de consument direct te laten betalen met debit- of creditcard. Door het serienummer van de CV-ketel te scannen, wordt de garantiekaart automatisch ingevuld en verstuurd. Voor de vakman betekent deze oplossing dat hij geen tijd meer kwijt is aan het maken van (handgeschreven) werkorders, het opstellen van facturen, insturen van garantiekaarten en het reduceert het debiteurenrisico van de vakman. Voor de fabrikant betekent dit beter en sneller inzicht in de verkopen, optimalisatie van hun fabrieksstraat en voor de groothandel een loyalere klant en daarmee een grotere afzetmarkt.”

Nieuws