ABN AMRO wint prestigieuze NCCA Award

02 mei 2016 Banken.nl

ABN AMRO heeft een gouden NCCA Award gewonnen in de categorie Customer Strategy, voor de beste klantencontactstrategie. Ook Dukers & Baelemans is verheugd over de winst, het opleidingsinstituut verzorgt de trainingen rondom de geprijsde Overal & Altijd-strategie van ABN AMRO.

Rond 1990 ontstond in Nederland de behoefte om de kwaliteit van telemarketingbedrijven en interne klantcontactcenters in kaart te brengen. Uit deze behoefte en het daarop genomen initiatief ontstonden enkele jaren later de NCCA – de Nationale Contact Center Awards. Ieder jaar worden deze awards uitgereikt tijdens het CustomerFirst Gala* om de beste klantcontactcenters van Nederland in het zonnetje te zetten.

NCCA Awards 2016
In de 2016-editie van de awarduitreiking zijn in totaal drie gouden, drie zilveren en vijf bronzen prijzen in vier verschillende categorieën uitgereikt. De Gouden Award voor de categorie Customer Strategy ging dit jaar naar ABN AMRO voor zijn klantcontactstrategie ‘Overal & Altijd’. Met deze strategie beoogt ABN AMRO altijd en overal te zijn waar de klant dat wenst, of dat nou via webcam, telefoon, chat, mail of aan tafel is. Bijna alle financieel adviseurs bij de grootbank zijn getraind om klanten via meerdere van deze contactvormen van dienst te zijn. De jury van de NCCA noemt de strategie “een innovatief concept dat direct inspeelt op de behoefte van de klant en nog niet eerder op deze schaal werd toegepast in deze branche.”

Dukers & Baelemans, een opleidingsinstituut voor financieel professionals en onderdeel van Welten, deelt in de vreugde van ABN AMRO, en heeft de grootbank gefeliciteerd met het resultaat. Dukers & Baelemans is verantwoordelijk voor de training van het ABN AMRO personeel met de verschillende contactvormen, “nieuwe vaardigheden” die volgens Mark Dukers, directeur van Dukers & Baelemans, absoluut noodzakelijk zijn voor de financieel adviseur van de toekomst. Via de trainingen hebben de trainers een belangrijke bijdrage geleverd aan de hoge klant- en medewerkerstevredenheid, die volgens de jury een van de doorslaggevende factoren was voor het winnen van de Gouden Award.

De andere awards werden in 2016 gewonnen door Centralpoint.nl (Goud in categorie Technology), KPN en EarlyBridge (gouden Partnership Award), Gemeente Amsterdam (zilveren Customer Strategy Award), T-Mobile (zilveren Technology Award), Vitens (zilveren HRM Award). De vijf bronzen awards gingen naar Philips, Essent, Xerox/Ziggo, Cendris Customer Contact, en Eneco/Arvato/Cendris.

* Tijdens het CustomerFirst Gala werden dit jaar ook de winnaars bekendgemaakt van de verkiezing ‘het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland’. SNS Bank won in deze verkiezing de prijs voor de Klantvriendelijkste Bank van Nederland. 

Nieuws

Meer nieuws over