BLG Wonen introduceert BLG Profielbeleggen

03 november 2015 Banken.nl 1 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Vanaf gisteren biedt BLG Wonen BLG Profielbeleggen aan. Beleggen waarbij klanten op basis van een persoonlijk risicoprofiel beleggen in een van de vijf bijbehorende profielfondsen. “Bij een gedegen financieel advies hoort een vorm van hybride vermogensopbouw. Zeker gezien de lage spaarrentes kan beleggen een aantrekkelijk alternatief zijn”, aldus commercieel directeur Frank Soede.

Digitale vermogensbeheer

BLG Profielbeleggen is een digitale en vereenvoudigde vorm van vermogensbeheer. Met BLG Profielbeleggen belegt de klant op basis van een persoonlijk risicoprofiel. De vijf risicoprofielen lopen van zeer defensief tot zeer offensief. Aan elk van deze vijf risicoprofielen is één beleggingsfonds gekoppeld. Klanten vragen het aan via de financieel adviseur en bepalen zelf de looptijd, de hoogte van stortingen, het te bereiken doelkapitaal en wanneer zij geld storten of opnemen. Met kwartaalrapportages en via de Mijn BLG-omgeving heeft de klant inzicht in de waardeontwikkeling.

BLG Wonen - Profielbeleggen

Beleggen voor een breed publiek

BLG Profielbeleggen is interessant voor klanten die vermogen willen opbouwen met een specifiek doel. Om te starten met beleggen hebben klanten geen groot eigen vermogen nodig. BLG Profielbeleggen kan al vanaf €20. Storten kan eenmalig of maandelijks. Er bestaan vijf risicoprofielen, waarmee klanten met een uiteenlopende risicobereidheid kunnen beleggen.

Hybride vermogensopbouw

Met de komst van Reaal Bancaire Diensten in april van dit jaar verwelkomde BLG Wonen 17.000 klanten met een beleggingsrekening. Deze effectendienstverlening had een execution only-karakter. Soede: “Met de introductie van BLG Profielbeleggen willen we nieuwe en bestaande klanten een hybride vorm van vermogensbeheer aanbieden. De kracht van een hybride vorm ligt in het feit dat adviseurs en klanten samen op zoek gaan naar de juiste combinatie tussen sparen en beleggen dat past bij de financiële doelen van de klant.”