RBS kiest voor SEPA payments hub van Clear2Pay

26 september 2012 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel

Clear2Pay, een adviesbureau gespecialiseerd in betalingen, heeft een groot SEPA- en betalingsproject gewonnen bij de Royal Bank of Scotland (RBS). De internationale bank heeft het Open Payment Framework (OPF) van Clear2Pay geselecteerd als back-office systeem voor zijn SEPA payments services hub. Deze hub zal meer dan 18 internationale RBS branches, financiële instellingen klanten en partner banken bedienen.
 
Begin dit jaar won Clear2Pay ook al een grote deal bij Delta Lloyd Group.
 
RBS Groups' Payment Services Hub ondersteunt en voert SEPA Credit Transfer en Direct Debit transacties uit voor alle internationale klanten en het klantenbestand in het Verenigd Koninkrijk en Ierland.
 
Kevin Brown, Global Head, Product Management bij RBS stelt: “Uiteindelijk hebben we voor Clear2Pay gekozen op basis van de wijze waarop visie, ontwerp en de uitvoering van hun toepassing samenkomen, hun bewezen implementatie track record en de kwaliteit van hun referenties van zowel financiële instellingen (FI), alswel Clearing & Settlement aanbieders voor SEPA betalingsverkeer binnen een internationale payments hub. Hun portfolio dat gekoppeld is aan een heldere ‘development roadmap’, verzekert RBS van flexibiliteit en een omgeving die onze klanten een hoge mate van STP biedt. Op deze wijze kunnen wij snel inspelen op marktomstandigheden, wet- en regelgeving en de hub inzetten voor alle betalingsproducten inclusief real time clearing en mobiel bankieren en betaalverkeer.”
 
Michel Akkermans, Chief Executive Officer van Clear2Pay voegt toe: “Wij zijn enorm vereerd dat RBS, zijnde één van de grootste transactiebanken in de wereld, ons heeft geselecteerd als strategische partner voor OPF, aangevuld met toepassingen voor de gehele SEPA transactieketen, rapportering & analyses. Met de SEPA einddatum in zicht en de focus daarbij op waardecreatie voor (corporate) klanten, verwachten we dat meer banken voor industrie standaard toepassingen zullen kiezen. Dit omdat het hen niet alleen een relatief snelle implementatie geeft, maar belangrijker nog, controle over een flexibel aanbod van betalingsverkeerdiensten en –producten die uiteindelijk het hart vormen van de bank-klantrelatie.”