3 finalisten Financieel Planner van het Jaar-bekend

02 oktober 2015 Banken.nl

Op donderdag 8 oktober wordt op het FFP Congres gestemd wie zichzelf de ‘Financieel Planner van het Jaar 2015’ mag noemen. Van de 10 genomineerden zijn er nog drie finalisten over: Muriel Kamsma (Kamsma Financieel Advies), Bas Teuwsen (Westerveld en Vossers) en Mark Tinke (Figlo).

Op 8 oktober vindt het FFP Congres 2015 plaats in Nieuwegein. Het jaarlijkse evenement voor financieel planners wordt georganiseerd door de Federatie Financieel Planners (FFP), de beroepsorganisatie voor financieel planners in Nederland en de bewaker van het FFP-keurmerk. Een vast onderdeel van het congres is de verkiezing voor ‘Financieel Planner van het Jaar’, een competitie tussen vooraanstaande financieel planners.

Drie finalisten
Deze zomer werden uit de eerste ronde van de competitie tien financieel planners genomineerd voor de felbegeerde titel. Zij vulden de meerkeuze en open vragen op de site van de FFP het beste in, en mochten door naar de tweede ronde – een fictief klantengesprek met de jury en het uitwerken van een financieel plan voor deze fictieve klanten.

Muriel Kamsma, Bas Teuwsen, Mark Tinke

Volgens juryvoorzitter Andrea Middel, bestuurslid van de Stichting Certificering FFP en zelf ook gecertificeerd financieel planner, kwamen in alfabetische volgorde Muriel Kamsma (Kamsma Financieel Advies), Bas Teuwsen (Westerveld en Vossers) en Mark Tinke (werkzaam bij Figlo) hierbij als besten uit de bus: “Het niveau was dit jaar hoog. Er waren veel goede kandidaten. Voor de jury was het geen eenvoudige taak om tot een top drie te komen. Deze drie finalisten hebben zowel tijdens het fictieve adviesgesprek als in de uitwerking daarvan in hun financieel plan hun kwaliteiten van deskundigheid en adviesvaardigheden laten zien. Het is nu aan de drie om tijdens de finaleronde op het FFP Congres 2015 het publiek van ruim 900 mensen te overtuigen van hun kennis en kunde.”

Na de presentatie bepaalt de jury samen met het publiek van het congres de winnaar van de verkiezing. De finaleronde op het podium bestaat uit het verdedigen van een aantal prikkelende stellingen en vragen over het vak van financiële planning. Beoordelingscriteria zijn integrale kennis van alle relevante financiële vakgebieden, klantgerichte vaardigheden en het vermogen om complexe financiële zaken helder en voor de klant begrijpelijk te communiceren, zowel mondeling als schriftelijk.

Grotere naamsbekendheid
Niet alleen krijgt de winnaar van de verkiezing grotere naamsbekendheid door het winnen van de competitie, ook de naamsbekendheid van het vakgebied financiële planning krijgt een boost. Volgens Middel maakt de titel “voor consumenten zichtbaar dat gecertificeerd financieel planners grote toegevoegde waarde hebben voor klanten met financiële levensvragen. De verkiezing draagt daarnaast bij aan vergroting van de beroepstrots van de financieel planner.”

Nieuws