Omnichannel shopping met PowaTag bij JCDecaux

14 augustus 2015 Banken.nl 2 min. leestijd

Deense shoppers kunnen 24 uur per dag producten aanschaffen met hun smartphone door simpelweg de tags op duizenden billboards, bushokjes, en ander straatmeubilair van AFA JCDecaux te scannen. Om dit mogelijk te maken werkt JCDecaux samen met Powa Technologies, een mobile commerce technologiebedrijf. 

Cashless society
Denemarken leidt de weg naar een cashless society, en zal het eerste land zijn om AFA JCDecaux revolutionaire service te ervaren – met meer landen die dat voorbeeld in de toekomst zullen volgen. Casper Claudius Gregersen, Commercial Director van AFA JCDecaux, zegt: “We zijn toegewijd aan het bieden van outdoor oplossingen van de hoogste kwaliteit aan onze zakenpartners. Wij streven ernaar innovatieve manieren die onze aanbieding world-class maken, te integreren. PowaTag is de perfecte oplossing om onze advertenties naar het volgende niveau te tillen, het transformeert ze van attentiepunt naar een punt van actie. Samen met PowaTag’s MobilePay partnerschap betekent deze deal dat onze klanten onmiddelijk een publiek van meer dan 2 miljoen kunnen bereiken. Omdat 58% van de Denen met hun smartphone shoppen, en 42% actie onderneemt binnen een maand van een advertentie gezien te hebben, is dit de juiste tijd voor ons om dit spannende partnerschap te sluiten en nieuwe waarde aan onze klanten te leveren."

Tot nu toe heeft meer dan 85% van de Denen een smartphone. Ecommerce is de drijvende kracht achter het land dat een waarde van €54,5 miljard bedroeg in 2014, een stijging van 31% ten opzichte van 2012. Denemarken plant inmiddels het schrappen van het verplicht aannemen van briefgeld, aangezien 33% van de Deense eCommerce plaatsvindt via smartphone of tablet.

Van impuls tot acties
Dan Wagner, oprichter en CEO van Powa Technologies, merkt op: “De reclame platforms van AFA JCDecaux zijn een deel van het alledaagse leven, ideaal voor merken om de aandacht van hun klanten te trekken. PowaTag stelt ze in staat om van impuls actie te maken, op het hoogtepunt van hun belangstelling.

“Mobiele technologie staat meer en meer in het middelpunt van het leven van mensen, en nergens zie je dat meer dan in Scandinavië. Het hoge smartphone gebruik en de voortgang naar een cashless society maakt het de perfecte omgeving om te laten zien wat PowaTag kan.”

AFA JCDecaux beschikt over 48 procent marktaandeel in Denemarken en gaat PowaTag in 20 belangrijke steden inzetten, onder meer Kopenhagen, Aarhus, Aalborg, Odense en Vejle.

PowaTag’s platform gebruikt een mix van technologieën, waaronder Bluetooth bakens, ditale audio watermerken, visuele tags, en embedded social media links. Meer dan 1.200 internationale merken hebben zich ingeschreven als PowaTag partner, die klanten in staat stelt producten binnen een paar seconden aan te schaffen.