Rabobank Rotterdam laat sustainability analyses uitvoeren

05 augustus 2015 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

De komende maanden gaan de studentenconsultants van Unipartners duurzaamheidanalyses uitvoeren bij negen grootzakelijke klanten van Rabobank Rotterdam. Door middel van de ’sustainability analyses’ wil de coöperatieve bank een extra dienstverlening aanbieden aan zijn klanten. In het kader hiervan wordt de duurzaamheid van het businessmodel van de klanten op zowel strategisch als ecologisch niveau in kaart gebracht, en ontvangen zij advies op maat voor het realiseren van duurzame groei.

Sustainable Business Challenge
Een belangrijk Rabobank filiaal is Rabobank Rotterdam, dat zijn hoofdvestiging heeft aan de Blaak. In lijn met het coöperatieve gedachtegoed heeft de bank besloten om zijn grootzakelijke klanten meer te bieden dan alleen financiële dienstverlening. Om klanten te helpen in hun streven naar lange termijn continuïteit, is samen met UniPartners, een adviesbureau dat uitsluitend gerund wordt door studenten, de ‘Sustainable Business Challenge’ opgezet.

Als onderdeel van de Challenge wordt de duurzaamheid van het business model van negen Rabobank klanten op zowel strategisch als ecologisch niveau onder de loep genomen. “Doelstelling van de sustainability business challenge is om de klanten van de Rabobank te assisteren bij het realiseren van duurzame groei”, aldus Laurens Breij, lead consultant bij UniPartners in Rotterdam. Iedere klant krijgt een projectteam toegewezen bestaande uit vier junior consultants van het bureau.

Unipartners adviseert Rabobank Rotterdam

De projectteams zijn in juli met hun werkzaamheden gestart en het project heeft een verwachte doorlooptijd van 3 maanden. Begin september worden de resultaten overhandigd aan de negen klanten. Hoewel het in de eerste plaats om advies gaat, verwacht Breij wel dat er diverse praktische handvatten uit de adviezen zullen rollen voor de duurzaamheid van de Rabobank klanten. “Alle negen projecten worden ingestoken op specifieke behoeften van de klant waarbij wetenschappelijk verantwoord onderzoek centraal staat. Echter zorgt de grote focus op de praktijk er wel voor dat de geleverde adviezen praktisch van aard zullen zijn”, zegt Breij.