ABN AMRO mobiel bankieren app krijgt nieuw ontwerp

18 mei 2015 Banken.nl

Op basis van de input van hun klanten in de afgelopen periode, heeft ABN AMRO onlangs een nieuwe versie van haar Mobiel Bankieren App gelanceerd. Met een nieuw ontwerp maar wel met hetzelfde herkenbare menu als van hun Internet Bankieren functionaliteit, werd de app geoptimaliseerd. Bovendien zijn enkele functies toegevoegd.

In de afgelopen jaren hebben Nederlandse banken flinke investeringen gedaan in het verbeteren en uitbreiden van hun mobiel bankieren apps. Gemiddeld was in het laatste half jaar van 2014 het aantal functies met 73% toegenomen, bleek eind vorig jaar uit de ‘Mobiel Bankieren App Vergelijking’ van Banken.nl. Toen kwam ABN AMRO als beste uit de bus, gekeken naar het aantal functionaliteiten in hun app, en lieten Knab en Rabobank de meeste vooruitgang zien.

ABN AMRO - Mobiel bankieren

Vorige week liet ABN AMRO weten zijn mobiel bankieren app – voor iOS en Android – te hebben verbeterd. De bank heeft het afgelopen halfjaar naar de input van zijn klanten geluisterd en de app op diverse punten geoptimaliseerd. Een overzicht van de updates:

Hetzelfde menu als Internet Bankieren
De nieuwe navigatiestructuur van de app is gelijk aan de navigatie die klanten gewend zijn van Internet Bankieren. Zo vinden volgens de bank hun klanten in de app de bestaande én toekomstige functies makkelijker.

Betalingen later verzenden met takenlijst
Een van de nieuwe mogelijkheden van de mobiel bankieren app is het later ondertekenen en versturen van betaalopdrachten via de e.dentifier (paslezer). Volgens ABN AMRO nuttig wanneer klanten onderweg zijn en een betaalopdracht willen versturen boven hun gekozen daglimiet of naar een onbekende rekening, en hun e.dentifier niet bij de hand hebben. Daarnaast kunnen klanten met de app ook periodieke overboekingen opvoeren en/of aanpassen. Tenslotte is de status van betalings-opdrachten (behandeld, of afgekeurd) per rekening zichtbaar gemaakt. 

Van de app naar de mobiele homepage
Vanuit de vernieuwde mobiel bankieren app van de bank kunnen klanten nu ook direct naar de mobiele website (homepage) van ABN AMRO, wanneer ze bijvoorbeeld bepaalde informatie willen opzoeken.

Jessica Niewierra, directeur Digital Development & Interaction bij ABN AMRO, over de vernieuwde app: “We zien dat onze klanten steeds meer bankzaken via de Mobiel bankieren app willen regelen: afgelopen maand is de app 51 miljoen keer gebruikt. Daarom breiden we onze app uit met steeds meer mogelijkheden die klanten ook van Internet Bankieren kennen èn voegen we unieke mobiele features toe.”

Nieuws