Volksbank onderstreept sociale gezicht met nieuwe campagne

19 september 2023 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

De Volksbank heeft een nieuwe landelijke campagne gelanceerd. Doel van de campagne is om te laten zien dat het moederbedrijf van SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen oog heeft “voor wat er gaande is in de samenleving en de handen ineenslaat om bij te dragen aan oplossingen”.

Hoewel de vier dochtenondernemingen qua maatschappelijke focus van elkaar verschillen, delen ze volgens de Volksbank de kennis, expertise en daadkracht met bovendien hetzelfde doel: “Nederland beter maken”. Daarbij stelt de Volksbank te geloven in de kracht van de optelsom. Oftewel; hoe meer mensen geholpen worden, hoe groter de maatschappelijke impact.

In de campagne vertellen gewone mensen met verschillende achtergronden met welke actuele financiële problemen ze in deze tijd worstelen en vragen ze zich kritisch af waarom dat niet anders kan. Onder het motto ‘Beter voor elkaar’ laat de Volksbank in de campagne vervolgens zien deze problemen te onderkennen en aan oplossingen te werken waar mensen iets aan hebben.

Volksbank onderstreept sociale gezicht met nieuwe campagne

Zo stelt de Volksbank onder meer gelijkere kansen op de woningmarkt te realiseren door het bieden van oplossingen voor duurhuurders die de overstap naar een koopwoning willen maken. Daarnaast benadrukt de bank in de campagne dat het consumenten op meerdere manieren helpt om hun financiën op orde te krijgen, onder meer met het lespakket Eurowijs waarmee schoolkinderen leren hoe ze slimmer kunnen omgaan met (digitaal geld).

Tot slot stipt de bank aan dat het – in tegenstelling tot zijn concurrenten en de trend van het digitaliseren van contactmomenten – er juist voor heeft gekozen om een uitgebreid netwerk open te houden van zeshonderd vestigingen van SNS en RegioBank, waar klanten terecht kunnen met al hun vragen.

“Met de campagne laten we zien dat de Volksbank verder kijkt dan haar eigen belang en dat we een bank zijn voor alle Nederlanders“, legt Marijne Joosten (Manager Corporate Marketing bij de Volksbank) uit.  “Met onze vier bankmerken werken we elke dag aan oplossingen om pijnpunten bij mensen weg te nemen.“

Dat doet de Volksbank volgens Joosten door de handen ineen te slaan kennis en expertise te delen. “Op die manier willen we helpen positieve maatschappelijke veranderingen voor mensen in gang te zetten en Nederland een stukje beter te maken.”