Digitaal vermogensbeheer met ABN AMRO Prospery

08 december 2017 Banken.nl

Prospery is een nieuw product van ABN AMRO dat vermogende klanten in staat stelt om hun geldzaken digitaal te beheren, in combinatie met persoonlijke coaching op afstand. Het functioneert als een platform dat inzicht geeft in het vermogen en beleggingen. Prospery verschijnt als eerste in Duitsland.

Veel consumenten zien tegenwoordig amper nog een bankkantoor van binnen. De website en mobiele app voorzien reguliere klanten in bijna alles van wat ze nodig hebben. Voor vermogende klanten ligt dat iets anders. Zij hebben vaak nog persoonlijk contact met bankiers over hun vermogen en over beleggingen. Met Prospery presenteert ABN AMRO een nieuwe, digitale dienst waarmee vermogende klanten ook digitaal hun bankzaken kunnen regelen.

Digitaal platform

Prospery is een digitaal platform met een overzicht van het volledige en toekomstige vermogen, beleggingsbeheer en voor een vast tarief alsnog persoonlijk financieel advies, zij het op afstand. Naar eigen zeggen is ABN AMRO hiermee de eerste bank in Europa. Dirk-Jan Schuiten is CEO van Prospery en licht toe: ’Veel nieuwe fintechproducten bieden alleen maar volledig digitaal vermogensbeheer. Omdat we uit onderzoek weten dat klanten het prettig vinden om ook met een expert te kunnen sparren, bieden we een digitaal platform in combinatie met persoonlijke coaching maar wel op afstand via chat of video-call’.

ABN AMRO breidt vermogensbeheertak uit met Prospery

Bronnen binnen ABN AMRO vertellen dat Prospery een volledig Europese online vermogensbeheerder moet worden. In Nederland zit ABN AMRO namelijk redelijk aan haar plafond. De bank behaalt 80% van haar omzet binnen de landsgrenzen, zo vertelde topman Kees van Dijkhuizen tijdens de meest recente presentatie van de kwartaalcijfers. Duitsland is een logische eerste stap, omdat het land een tamelijk versnipperde bankensector heeft - zeker in vergelijking met Nederland - waardoor meer mogelijkheden zijn om te groeien.

Groeiende behoefte

ABN AMRO heeft met haar private banking tak MeesPierson in Nederland al een sterke troef in handen op het gebied van vermogensbeheer. Met Prospery wil ABN AMRO ook in het buitenland groeien. Pieter van Mierlo, CEO Private Banking bij ABN AMRO: ‘Met Prospery heeft ABN AMRO een nieuwe loot aan de stam op de Duitse markt. De volledig digitale aanpak sluit aan bij een groeiende behoefte aan flexibel, individueel en onafhankelijk vermogensbeheer tegen een vast tarief’.   

Nieuws

Meer nieuws over