Hypotheekverstrekker Florius wint Gouden Spreekbuis 2017

11 oktober 2017 Banken.nl

Florius heeft de Gouden Spreekbuis 2017 gewonnen, een prijs voor de hypotheekverstrekker met het beste imago en de best beoordeelde dienstverlening. Volgens de jury hebben voornamelijk de positieve ontwikkeling van het imago en de duidelijke focus op klantbelang van Florius bijgedragen aan de winst van de ABN AMRO-dochter.

De uitreiking van de Gouden Spreekbuis vond dit jaar plaats tijdens de Mortgage Masters* in het Okura Hotel te Amsterdam. De prijs is een initiatief van onderzoeksbureau Blauw Research, dat erop gericht is hypotheekverstrekkers die hebben bijgedragen aan positieve ontwikkelingen op het vlak van imago, dienstverlening en bekendheid in het zonnetje te zetten.

De basis van de prijsuitreiking wordt gevormd door het jaarlijkse onderzoek ‘Imago Blauwdruk Hypotheekverstrekkers’ van Blauw Research, waarin hypotheekverstrekkers worden beoordeeld op basis van bekendheid, waardering, imago, overwegings- en voorkeurspositie en op de kwaliteit van hun dienstverlening. Op basis van de onderzoeksresultaten worden drie genomineerden aangewezen. Dit jaar waren dit: Florius, Nationale-Nederlanden en BLG Wonen. Een vakjury** bepaalt vervolgens de winnaar van de Gouden Spreekbuis.

Florius wint Gouden Spreekbuis

V.l.n.r. Judith van Summeren, Karin Polman en Frank Soede.

Florius winnaar van 2017

De jury heeft Florius dit jaar aangewezen als de hypotheekverstrekker die zich het beste heeft ontwikkeld op het gebied van communicatie, imago en dienstverlening. Uit het juryrapport blijkt dat Florius zijn winst voornamelijk te danken heeft aan de positieve ontwikkeling die de hypotheekverstrekker heeft doorgemaakt in imago en de stappen die gezet zijn in het uitdragen van klantbelang. Volgens de jury neemt Florius duidelijk het initiatief om zowel met als voor de branche te innoveren. “Florius heeft een breed palet aan goede hypotheekproducten, waarbij ze de adviseur aan de hand neemt. Ze loopt vooruit, heeft interessante ideeën voor de toekomst en neemt de branche hierdoor op sleeptouw”, aldus de jury.

Karin Polman, Directeur van Florius, is erg trots op de overwinning: “De Gouden Spreekbuis is een bekroning voor de ontwikkelingen die Florius in de volop veranderende hypotheekmarkt heeft doorgemaakt. Klanten verwachten steeds meer flexibiliteit, inlevingsvermogen en persoonlijke relevantie. Heel fijn om te horen dat adviseurs dit waarderen.” Florius wist de Gouden Spreekbuis al eerder te winnen in 2015. Vorig jaar ging de Gouden Spreekbuis naar hypotheekverstrekker Obvion.

Frank Soede, Commercieel Directeur van BLG Wonen, en Judith van Summeren, Manager Marketing & Communicatie Vermogensbehoefte bij Nationale-Nederlanden, namen de twee zilveren Spreekbuizen in ontvangst.

* Mortgage Masters is een conferentie die bezocht wordt door directieleden, marketeers en product- en communicatiemanagers van de grootste hypotheekverstrekkende organisaties van Nederland. Ook het intermediaire kanaal is ruim vertegenwoordigd tijdens het tweedaagse event.

** De vakjury bestond dit jaar uit Dorine van Basten (HDN), Nico Stolwijk (VEH) en Fred van Raaij (Tilburg University).

Nieuws