Beste Service Award Banken opnieuw naar Knab

31 januari 2017 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel
Meer nieuws over

Online bank Knab heeft voor het tweede jaar op rij de Beste Service Award in de categorie Banken gewonnen. De Beste Service Award wordt uitgereikt door Opiness, een online platform waar consumenten dienstverleners kunnen beoordelen en vergelijken op klantoordeel.

Op 24 januari vond de 2017-uitreiking van de jaarlijkse Beste Service Award plaats. De award, die wordt uitgereikt in veertien verschillende categorieën, is een initiatief van onafhankelijk reviewplatform Opiness. Met de uitreiking van de awards zet Opiness de best presterende dienstverleners van Nederland in het zonnetje.

Beste Service Award Banken opnieuw naar Knab

Uit een analyse van 1.400 klantreviews blijkt dat de best presterende dienstverleners van 2017 uitblinken op het gebied van technologische innovatie, die hen in staat stelt om klanten snel en eenvoudig te bedienen. Hoge rapportcijfers werden voor deze editie onder meer behaald door het nakomen van hun beloften (32%), het bieden van persoonlijke en deskundige service (18%) en een passende prijs (8%). Het leveren van snelheid en gemak (20%) door digitale service en het leveren van extra’s en verrassingen bood het grootste onderscheidingsvermogen, volgens Opiness.

Knab
In de awardcategorie Banken ging in 2017 de award voor het tweede jaar op rij naar Knab. De online bank kreeg in ruim 400 reviews een gemiddeld rapportcijfer van 8,7 – het hoogste cijfer in de bankensector. “Deze nieuwkomer en pure internetbank weet klanten te behagen met alle gemakken van de online mogelijkheden en toch een persoonlijke service. Klanten zijn ook zeer te spreken over de proactieve houding en de duidelijke en relevante informatievoorziening. Het woord topservice wordt veel in de mond genomen”, aldus Opiness over Knab.

Don van Arem, Manager Servicedesk bij Knab, vertelt in een reactie op de recente winst: “Dit is een mooie publieksprijs. Daar doen we het voor. We hebben verschillende doelstellingen, maar een hoge klanttevredenheid is en blijft de belangrijkste. We luisteren dus goed naar wat we beter kunnen doen. Goede service zit in ons DNA. Dat betekent dat we ook echt balen als een klant daar niet tevreden over is. Maar ook dat we supertrots zijn als we op een objectief en onafhankelijk reviewplatform als bank met de beste service uit de bus komen.”

Van Arem nam op 24 januari de award in ontvangst samen met Christa Ruck en Floris Wakka, beide werkzaam bij de Servicedesk van Knab.