CAPTER: Ook adviesgevoelige producten online afsluiten

03 oktober 2013 Banken.nl 2 min. leestijd
Profiel

Aanbieders van financiële diensten hebben, mede door de introductie van het provisieverbod, een sterke behoefte aan nieuwe en meer directe klantbedieningsconcepten. CAPTER, dochter van Welten, speelt hierop in en lanceert een nieuw innovatief cross-channel concept voor online klantadvisering. Volgens CAPTER kunnen aanbieders met dit concept, de zogeheten CAPTER Adviesstraat, hun klanten een ultieme klantreis aanbieden. De bundeling van tal van innovatieve functionaliteiten maakt de CAPTER Adviesstraat geschikt als ondersteuning van een cross-channel adviestraject, ook voor adviesgevoelige financiële producten.

Capter - Adviesgevoelige producten

Innovatieve functionaliteiten

Volgens CAPTER kunnen consumenten binnenkort (online) adviesgevoelige financiële producten afsluiten met een ultieme klantbeleving. “De adviesstraat voegt tal van innovatieve aspecten samen voor een ultieme cross-channel klantreis”, vertelt directeur Michiel Koopman. “Zo kan de consument inloggen middels stemidentificatie en via filmpjes een heldere en beknopte uitleg krijgen over het betreffende product. Bovendien is er 24/7 virtuele assistentie en kan waar nodig gekozen worden voor persoonlijk klantcontact, virtueel of op locatie", aldus directeur Michiel Koopman.

Financiële instellingen kunnen de adviesstraat inzetten voor online advies en het afsluiten van adviesgevoelige financiële producten, zoals een hypotheek of pensioenverzekering.

Diverse grote labels uit de financiële sector krijgen de komende weken een demonstratie van de adviesstraat op de locatie van CAPTER in mediastad Hilversum.

Gemaakte advieskosten zijn continu inzichtelijk

De klant kiest zelf met welke medewerker hij via video of chat in gesprek wil. Doordat de gegevens reeds door de klant zijn ingevoerd, beschikt de adviseur direct over alle relevante informatie, waardoor deze meteen ter zake kan komen. De klant betaalt uitsluitend voor het advies dat daadwerkelijk wordt afgenomen. De gemaakte advieskosten zijn continu inzichtelijk voor de consument. 

De CAPTER Adviesstraat is ontwikkeld in samenwerking met een aantal partners op het gebied van IT, consultancy en CRM.

CAPTER en Welten

CAPTER, marktleider in financieel klantcontact op afstand, is 100% dochter van Welten. Welten is meer dan twintig jaar partner voor professionals en financiële instellingen op het gebied van onder andere opleiding, interim management en strategisch personeelsmanagement.