Findesk integreert Permanent Actueel binnen software

05 december 2016 Banken.nl

Findesk, een aanbieder van financiële adviessoftware, heeft Permanent Actueel in haar adviessoftware geïntegreerd. Daarmee kan Findesk haar klanten optimaal adviseren op basis van de meest actuele ontwikkelingen.

Organisaties in de financiële branche moeten ervoor zorgen dat ‘klantmedewerkers’ permanent actueel vakbekwaam zijn. Dit zijn alle medewerkers die in een financiële organisatie inhoudelijk contact hebben met klanten. Dit is dus breder dan alleen adviseurs. Deze verplichting geldt sinds 1 januari 2014.

Financieel adviseurs willen hun klanten altijd voorzien van een passend advies. Een goed systeem is daarbij onmisbaar, maar kennis van actuele ontwikkelingen evengoed. Daarom integreert Findesk, onderdeel van softwareontwikkelaar Topicus Groep, Permanent Actueel – een softwaretool van financieel opleider Hoffelijk Financieel – in haar adviessoftware. Adviesgevoelige invoervelden worden voorzien van een rode of groene ‘i’ waardoor de adviseur tijdens het invoeren van klantgegevens kan zien of er relevante nieuwe ontwikkelingen zijn. De adviseur kan direct doorklikken naar het onderliggende artikel.

Dennes Roes, directeur Findesk: “Het systeem kan nog zo goed zijn, als je niet weet wat er veranderd is, dan krijgt de klant mogelijk toch een niet-passend advies. We zijn er om de adviseur te ondersteunen tijdens het gehele adviesproces: het tijdig tot je nemen van actuele kennis en ontwikkelingen is daar onderdeel van.” Wesley van ’t Hof, algemeen directeur van Hoffelijk: “Door een actualiteit voor adviseurs op precies het juiste moment inzichtelijk te maken, wordt Permanent Actueel een veel praktischer hulpmiddel. Het volgen van Permanent Actueel is voor te veel mensen een ‘moetje’ en een ‘kunstje’. Dat is zonde. Het kan je écht helpen in de praktijk.”

Findesk integreert Permanent Actueel binnen adviessoftware

Findesk zal samen met Hoffelijk tevens invulling geven aan ‘Findesk PA’: een praktische manier om (aantoonbaar) op de hoogte te blijven van wat er verandert in de software. Zowel qua functionaliteiten als het doorvoeren van andere uitgangspunten. Van ’t Hof: “Permanent actueel vakbekwaam zijn betekent niet alleen dat je op de hoogte bent van een actuele ontwikkeling, maar ook dat je die kan toepassen. Met Findesk PA geven we de gebruikers extra handvatten om dit te doen. Zo verbeteren we de toepasbaarheid van onze informatie.”

Findesk raadt al haar gebruikers aan om het lopende Permanent Actueel-abonnement op te zeggen, om dubbele PA-kosten te voorkomen. Gebruikers die reeds bij Hoffelijk zitten, hoeven vanaf 1 januari niet meer te betalen aan Hoffelijk. Gelden betaald aan Hoffelijk, die toezien op de periode na 1 januari, worden gerestitueerd. PA-gebruikers kunnen vanaf 1 januari inloggen in een speciaal ingerichte Findesk-omgeving. Ze treffen daar de normale PA-berichten aan, alsmede extra Findesk PA-artikelen. 

Tot 1 april 2017 wordt het PA-onderdeel kosteloos toegevoegd voor de Findesk-gebruiker. Hierna wordt Findesk-PA opgenomen in de maandelijkse bijdrage. Op deze manier worden dubbele kosten voorkomen. De beoogde integratie zal in de loop van 2017 plaatsvinden.

Nieuws

Meer nieuws over